torsdag 9 maj 2013

Update

Ett ord för att beskriva Bruce Springsteens konsert. Magisk.
Jag fick emellanåt nypa mig i armen för att tro att jag verkligen var där. Hade jag fått tag på biljetter till Köpenhamn så hade jag åkt direkt!
En trip tillsammans utan barn, första gången. Barnpassningen hade gått jätte bra. Det känns tryggt❤
Tid tillsammans, att få prata med varandra utan att bli avbrutna, välbehövligt. Jag älskar dig min kära❤
Vi saknade dock barnen och tog oss hem relativt snabbt.
Körde förbi en bilolycka som hänt just i samma stund. Innan ambulans var på plats. Otäckt. Lite panik och tårar över tankar på vad som hänt dom. Vi var på andra sidan motorvägen och 2 bilar hade redan stannat. Hoppas det gick väl.

Igår var min lediga dag. Och vi fick sol☀
Jag älskar sommaren. Jag hade lätt kunnat klara mig med vinter i Dec/Jan, höst Okt/Nov, sen vår Feb/Mars/April sen sommaren resten, det låter väl perfekt!?
Liksom alla växter så blommor människor ut på sommaren. Folk lyser upp, färgglada kläder, lättklädda, lättsinnade, hopp om värme och stranden.

Själv vaknade jag på toppen humör och cyklade å lämna Saga på dagis. Sen cyklade jag å Zara till Maxi för att köpa Hawaiian Tropic☀ Sen hann jag med en liten stund i solstolen innan hon vaknade efter em lur❤ Lovely!
Cyklade å hämta Saga, sen hängde vi ute på lekplatsen hela familjen❤ Jag testade på en löprunda på 7 km på kvällen. Dålig idé. Det gick trögt. För vamt? Ätit för lite? Druckit för lite? Något i kroppe sa iaf, "jag orkar inte mer". Men jag tog mig iaf hela vägen hem. Där tog Alec emot mig med god middag, precis vad som behövdes!
Föräldrarådsmöte på kvällen, alltid mycket intressant. Jag gillar ändå att va med och ha koll. Men när det kom på tal vem som skulle ha hand om bokning av fotograf till dagisfotona så kände jag bara. "Inte jaaaag!!"
Jag känner mig själv alldeles för väl för att veta att jag säkert skulle glömma ngt viktigt..

Även om denna dagen bjöd på lite regn så bjöd den på trevliga kunder på jobbet. Utöver det vanliga liksom. Måhända att jag vart extra sällskaps sjuk då jag stängde själv för första gången på över ett år, but still.
Det är sådana dagar som får mig att tänka. "Jag trivs här. Varför måste jag tänka på att jag måste bli något. Utbilda mig. Jag vill vara här. Nu. Jag måste leva i nuet. Jag vill bli något. Jag är redan något." Men det får bli ett annat inlägg... ;)

Idag när jag kom hem ifrån jobbet så fick jag världens godaste grillat till middag. Alec hade stått ute å grillat revben❤ En iskall cola, glada barn, vacker kille. Ja, idag var också en bra dag.
Tacksamhet❤











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar