torsdag 9 maj 2013

handboll och kärlek

Borde resa mig nu. Sitter vid köksbordet och har precis ätit middag. Har inte kommit ur mina jobbkläder än. Det är lugnt och skönt i köket. Jag sitter och tittar ut lite på gården där plommon och äpple träden har börjat få blommor. Bara på några dagar, vackert.
Ikväll är det ljummet i luften, är vi redan där?

Jag har jobbat 9-18 idag. Vi har haft en rolig dag på jobbet. Mycket gäster, förutom sista timmen såklart. Då satt nog varenda Kristianstad bo och tittade på handboll.
Förutom jag och Lova. Vi gick lite bananas på städschemat och skruvade upp stereon liiite högre än vanligt. Fint fick vi det iaf;)

Här hemma hade det varit full rulle när Alec dragit iväg tjejerna på kosläppet. Att det var så populärt? Jag har sett det som ung, men det var ju bara hemmavid, och inget jippo kring det?
Nu så ska jag försöka masa mig i säng så det inte blir för sent. Imorn så är det 6-15 som gäller!

Just nu tycker jag synd om handbolls målvakten. Självklart han som blev skickad till sjukhuset, men också han som fick hoppa in.
Tydligen är nu allt hans fel, att vi förlorade. Människor idag är så snabba på att döma. Och hårda i orden, precis som att man får skriva allt man vill hur det än kan komma påverka någon annan människa?
Empati, en så viktig egenskap som ibland känns bortglömd. Nu kanske inte andelen människor som sprider näthat hit och dit är såå stor, men ändå.

Jaja, nu babblar jag lite i nattmössan igen. Men ni fattar vad jag menar<3 p="">
Sov så gott, vi fick iaf silver, bra kämpat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar