lördag 18 maj 2013

Grillat, glass och sol

Efter en väldigt hektisk och mysig morgon med bästa Lova på Fantasi så styrde cykeln mot Hammar. I full motvind! Där hemma väntade Alec i löpkläder, för vi skulle ut på en tur! EmmaAx kom vid 15 tiden. Jag och Emma har bestämt att vi ska försöka köra något pass ute någotsånär regelbundet för att få lite km i benen. För min del iaf inför midnatts loppet som egentligen inte är förrän September;) Om inte annat så är det roligare att göra det tillsammans! 
Alec sprang med tjejerna i joggingvagnen, och det gick hur bra som helst! Så kul! Det öppnar liksom upp helt nya möjligheter.
Det var iaf varmt, och jag märkte klart att det är jobbigare att springa med full sol framifrån. 
Men jag kände mig ändå stark trots milen bara två dagar innan. Skönt! 
Idag så har jag haft min lediga dag. Har jag tur med vädret på mina lediga dagar elr vadå? Haha, det är bara att vara tacksam❤ Vi har nog varit ute exakt hela dagen! 
Alec sprang till Åhus, och jag och tjejerna körde efter för att mötas upp å äta årets första glass! 
Och när vi kom hem, så passade jag på att lapa sol. Alec kollade på hockey, och tjejerna roade varandra med såpbubblor. Det kan ju va riktigt skoj, när man är 1 och 2 år❤
Sen gjorde vi som resten av Sverige och grillade för glatta livet! 
Jag improviserade fram en sommardrink som blev riktigt god! Men det fick bli i skuggan efter dagens sol chock;) Plus att flickorna fick leka lite med grann töserna på gården då❤ 


Och nu.... Jo, vi tittar oxå, såklart;) 
Och Alec har bakat. Även om jag inte är nån gottegris, så måste jag säga att den var riktigt god! Rabarber/Vit choklad/ vaniljsås... Mmmm! 

Hejja Petra! Hon är grymt duktig programledare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar