söndag 23 augusti 2009

Söndag!

Jaha, då stannade man hemma ifrån jobbet idag. Är väl lika säkert det, så jag inte smittar ner någon. Jag ringde till banken igår för att berätta att jag blivit dålig av deras mat, snällt av mig tyckte jag... Men hon tjejen som svarade först, hon var trevlig och bad om ursäkt och skickade mig vidare att prata med någon annan.
"Hej, jag heter Linnea, och jag skulle bara berätta för er att jag var och åt hos er igår, och jag blev sen dålig efter det bara så att ni vet".
"HAR DU GJORT NGT TEST?" Det var det första han sa, så lät han sådär lite kort och tvär!
Jag bara "ehum, nej, jag spydde som en gris och åkte hem ifrån jobbet, har inte hunnit med att sitta på akuten i ett par timmar för att ta ett test tänkte jag" Men det sa jag såklart inte, jag svarade "nej, det har jag inte hunnit".
Nej men han menade att om man blir matförgiftade så ska det ta 3 dagar innan man blir dåligt, och till försvar så menade han att hans hamburgare var minsann 100% nötkött, färsk potatis, och fräsch sallad. Han hade gått en kurs också så han visste en hel del om detta.
Men jag är ju oxå i samma buisness, och vet att det spelar ingen roll hur 100% ngt kött är om man tillagar det och sen inte behandlar det rätt när man kyler och återvärmer det.. Du kan äta rått fläsk kött bara det är rätt behandlat! Och sallad är ju ngt som man kan bli jätte sjuk av om det inte förvaras rätt, och vi ska inte snacka om detta med tidpunkter. Det finns bakterier som gör dig sjuk inom 12 timmar, och det sa jag till honom.
"Ehum, ring mig på måndag så fixar vi detta" Det var allt han sa..

Så att jag dissar ju banken, och det är ju anmälningsplikt till miljö&hälsovårdsnämden. Så jag ska slå dom en pling på Måndag, så får dom göra ett litet besök på banken. Men dom har ju inget att oroa sig för, dom har ju 100% nötkött !!
Jaja, nu ska jag släppa det, surt att förlora en arbetsdag bara..
Men men, vaknade kl 6 idag, skönt säger jag, frallor på fantasi och frulle tillsammans, och nu ska vi gå ut en sväng och få lite frisk luft.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar