fredag 15 juli 2011

Regn regn och regn

Nog för att jag sa att det är mysigt när det regnar för få kan man mysa inne. Men samtidigt, efter tre dagar så blir man lite trött på det. Jag går omkring i min onepiece här hemma och har lite planer på hittepå saker som jag kan göra i huvudet, men ändå känns det som att jag kommer hamna i läshörnan med min bok..!

Det är konstigt hur kapitel i livet passeras och ändras. Jag funderade lite på det innan, när jag tänkte på Kristianstad dagarna. Jag känner ingen längtan Elr lust att gå ut och festa och göra stan längre som jag gjorde för några år sedan. Det kapitlet är över, men var är jag då, och vad är då nästa steg? När man har ett eget hem, en egen familj, ett jobb, vad är då nästa steg, nästa strävan i livet?! Boken som jag läser handlar ju lite om livets mening och att det mest går ut på att överleva och föröka sig. Vi i dagens Swe har ju inte så svårt att överleva, det är ju bara att öppna kylen och så finns det mat. Men vår överlevnads instinkt kanske känner sig understimulerad då, och det är därför människor ständigt söker nya driv, för att vi lever för enkelt?! Det är sånt som jag kan fundera på ibland;) men iaf, jag måste alltid ha nya mål, ngt att sträva efter!

Ett mål; spara ihop till semester med Alec å Saga, vår första utomlands semester tillsammans<3
Ett till: ta mc kort
Ett till: springa en mil
Ett till: komma in på polis skola..

Det sitter jag och filosoferar över denna regniga dag;) Alec fixar Fortf på ute platsen så vi kan sitta där och gotta oss när solen bestämmer sig för att titta fram. Killarna sitter och tittar på rainman (denna regniga dag, haha)

Saga sover<3 nu ska jag läsa!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar