torsdag 21 juni 2012

Sommarlov



Igår väckte solen mig med kittlande strålar som letat sig genom gardinerna i sovrummet. Jag älskar solen! Egentligen borde man bo i ett varmt land året runt! Jag och Saga har hittat en perfekt symbios där våra vardagar passar hur bra som helst ihop och hon får leka av sig sina tre timmar om dagen på dagis. Det känns skönt, för jag känner att jag inte riktigt kan tillgodose hennes lekbehov just nu;)

Finaste Tine å lilla Emma kom och förgyllde vår eftermiddag med kaffe lek å snick snack<3
Emma å Saga var nyfikna med varann men spelade inte riktigt i samma liga när dt gäller lek.
Saga sprang ut på gräsmattan med en boll, "Kom Emma"! Ropade hon, haha, hon har inte riktigt koll på det dära när barn börjar gå;)



Tine är härlig att vara med, hon är som hon är och man känner sig lätt avslappnad i hennes närhet och hela hon utstrålar värme, det gillar jag<3
Vi hann med en promenad oxå innan dom skulle hem<3

Idag har varit som början på ett sommarlov!
Jag lagade omelett m grönsaker till Saga till lunch. Jag står ju nu för hennes daglig närings intag som dom annars varierar så fint på dagis. Hjälp! Jag är ju ingen vidare kock i köket! Tips mottages gärna;)

När Alec kom hem så var det dags för premiär dopp i vår plaskepool som är hur skön som helst!









Haha, Saga blev helg galen i vattnet och bada hur länge som helst! Skönt att gassa i solen, och sen svalka sig när det blev för varmt.
Vi spenderade hela dagen i vår lilla oas och när magarna började kurra så startade baby grillen..



Grillade revben, i love!! Mätta å trötta åkte vi en sväng till maxi för att handla sista inför midsommar. Och nu har jag hamnat i soffan, skönt<3

Ja, underbara sommar gör att vintern känns så avlägsen. Det får den gärna göra, mera sol, mera bad, mera grill<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar