lördag 30 mars 2013

Påsk!

Jodå, det har varit påsk fest på dagis, påsk pynt hemma, och ikväll har de varit påsk/tacos/födelsedags/konstvecka träff hemma hos mormor å morfar. En tradition att ses på långfredagen när utställningen stängt som till allas glädje fortf hålls vid liv❤

Alla traditioner och högtider är ju ännu mer värdefullt och roligt när man fått barn! Att klä ut sig till påsk käring krävdes dock viss övertalning till den stora damen Golstrand, men det gick till slut! Haha! Och ikväll så var Saga såå nyfiken på mina små kusiner som hon upptäckte att hon kunde leka med. Så sött❤
Även om dom är äldre än henne så var jag mer orolig för att hon skulle skrämma bort dom än tvärtom, vårt vilda lilla yrväder, haha, men det gick bra;) Dom fick till och med pussar och kramar när hon skulle åka hem!
Jag och Zara å Elin tog bussen till Degeberga först när vi skulle dit, så blev vi hämtade av far där. Stora familjen får inte plats i en bil så man får improvisera;) Sen körde mor oss hem!

Iaf så åt vi super god Taco buffé med den smarrigaste guacamolen jag ätit!! Jag har alltid gillat att vi aldrig äter påskmat, det brukar alltid blå ngt annat. Plockmat, paj buffé osv, påsk mat ska vi äta imorgon, och en dag räcker;)

Jag har en sån mysig släkt som jag är så tacksam för, stor och härlig och full av kärlek. Dom gångerna vi alla ses tillsammans är guld värda❤

Nu är jag trött och redo att hoppa i säng! Håller tummarna att Zara inte åkt på ngn kräksjuka då hon förbrukade ett ombyte ikväll. *Note to self: packa alltid med TVÅ ombyte;)
Tur att gammelmormor har torkskåp!

Hoppas ni är ute och kollar på konstrundan, trots snö;(
Natti natt!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar