lördag 2 mars 2013

Havet, solen, blåsten

Igårkväll så kom ju Far hit så jag bjöd honom på lite god kycklingfilé till middag, sen bjöd Saga honom på kaffe uppe på sitt rum;) Haha, spontan små besök är det bästa jag vet!

Idag så sken solen när vi vaknade! Snön har smält bort ifrån gräsmattan så hela bakgården har vaknat lite till liv igen❤
Vi åt en låååång frukost och bara chillade, gott!
Vi tänkte sen att det skulle vara mysigt att åka ner en sväng till havet! Och jag hade ett presentkort på "House of Mi" som ligger i Åhus, som jag fick av mormor och morfar i födelsedags present, som det nu var dags att utnyttja!
Så först stack vi dit, och jisses vad olika saker där fanns! Jag fick sån besluts ångest och kunde inte bestämma mig! En ljus stake? Fat? Kruka? Tröja? Blomma?
Alec sa till mig att han tyckte jag skulle köpa ett fint smycke till mig själv, de var ju min present❤ Såklart baby, tack för den finaste upplysningen❤ Sagt och gjort! Ett armband blev det, jättefint, precis i min stil! Sen tog vi en liten prommis i Åhus city i solen;)
Vi körde vidare ner till havet för en sån där härlig strandpromenad, med härlig vind och havsbrus, bla bla bla..
Haha, vi konstaterade ganska snabbt utan att säga ngt till varandra att det blåste som f*n, det var kallt och inget härligt alls med det! ( Ibland ser grejer bara sådär idylliskt bra ut på bild, när verkligheten i själva verket är helt annan;)
Så vi gick ut på bryggan, sen gick vi tillbaka, sen körde vi hem❤ haha, min härliga familj!

Hem å kolla film med tjejerna medan Alec sprang. Vi lagade lite äggröra å bacon, en av Sagas favoriter;) Men Avocadon fick jag ha för mig själv;) Jag tyckte bog aldrig heller om det som barn?
Sen var det min tur att sticka till gymmet. Vart sådär taggad. Jag hade dålig ork, dålig motivation. Men men, så är det ibland också. Jag är oftast inte nöjd om jag inte känner att jag gett allt och pressat mig 100%. Men, det är okej ändå, jag blev ju svettig;) En tur till Maxi sen hem.

Väl hemma möttes jag av en 2 åring som värmde mina kinder med sina små händer. "Mamma, du har kalla kinder, kom, jag värmer dig"❤
Tandborst å gonattsaga medan maten lagade mig själv. Oh yes, Felix fryspizza, så kulinariska vart vi idag;) toppad med Rydbergs bea, mums!

Gladiatorerna, sen en dusch, sen bara häng i soffan med resten av familjen fram tills.....nu.
Ligger i sängen och ska sova, tänkte bara skriva ett litet blogg inlägg innan jag skulle somna, men det blev nog ganska långt ändå?!

Jag skrattade lite för mig själv idag när jag tänkte på det. Hur man kan luras av bilder ifrån sociala nätverk. Luras kanske är fel ord, men man kan få ett intryck av att en havspromenad är idyllen, något av det bästa, du kan, och borde (!) göra en solig dag. Men egentligen så kanske det var kallt som fan å blåsigt och man längtade bara in i varma bilen ;) Och nej, man är inte en dålig människa för det.
Och bara för att det dyker upp en massa flott, gourmé mat ifrån vännernas hushåll på insta/facebook, så är du helt okej fast än du värmer en frys pizza i ugnen.

Jag är egentligen för trött för att få mina tankar i rätt ord, men vad jag menar är;
Att man kan glädjas och inspireras av bilder och intryck av andra människors vardag. Men att också ta det med en nypa salt, för hur lyckliga och glada dom såg ut på den där havsbilden, så frös dom kanske också, som f*n..haha...!

Natti natti!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar