lördag 16 mars 2013

Varit lite dålig...

...på att uppdatera nu känner jag! Men vi har haft fullt upp kan man säga. Nej men livet flyter på som vanligt, eller ja, inte riktigt som vanligt. Vi är ju igång med nya "jobba varannan vecka" rutinen nu, och jag gillar det. Det var mysigt att vara hemma nu efter att ha jobbat en vecka. Jag saknade ändå efter en vecka, att få ta hand om mina tjejer. Sånt som man inte annars tänker på, klä dom, ge dom mat, bada, trösta, kela, leka. Allt vardagliga saker som man inte alls hinner med i lika stor utsträckning som när man jobbar.
I torsdags så körde vi ut till far, vi fikade på Ekströms, längesedan jag var där! Men lika gott som vanligt;) sen så körde vi hem till honom å busade lite! Morfar köpte ett lektält till flickorna på IKEA som var väldigt uppskattat!
Jag åt lax (för det var det som lagades) för första gången igen på 6 år. Och ja, jag tror att jag tycket om det, lite grann iaf.. ;) såna kotletter med nån pesto blandning på, kokt potatis och hollandaisås. Det kan jag tänka mig att laga hemma.
"Men mamma, du tycker ju inte om fisk?" Sa Saga. Haha, nej men man måste försöka;)

Igår så hade vi stämt lekträff med flickorna Lundin❤ Jag stoppade ner flickorna i vagnen och så promenerade vi bort i solskenet! Dom välkomnande oss med hemgjord maräng tårta! Kan fredagen börja bättre!! Flickorna har så roligt ihop och det är härligt att se. Dom träffas ju så mycket på dagis och känner trygghet i varandras sällskap så det hjälper. Egna kompisar, sött så jag dör;) Inomhus och utomhus så busades det!
Jag och Fia hann iaf med lite tragg emellanåt när vi inte hade fullt upp med att hänga med i tjejernas svängar! Till slut åkte cyklarna fram och vi stack till lekplatsen! Där mötte vi även pappa Lundin som kom hem ifrån jobbet, trevligt inslag!


Idag så har vi varit på lite olika håll;) Alec å killarna var iväg på egna äventyr å shoppade lite. Saga blev hämtade av moster Elin och så hade dom en egen mys fm med tivoli park och fantasi fik. Så mysigt för henne att få egentid med moster❤ Men det tog nog lite på krafterna, för när hon väl var hemma så däckade hon en stund hos storebror och vi misstänkte lite feber. Och ja, några grader för varm var hon allt. Men det gick att bota med lite Alvedon!

Nu har vi ätit pannkakstårta som jag slängde ihop ( ironi; haha, pannkakor tar sån jääääkla tid att steka!!;) gott som tusan är det iaf!
Jag ska snart hoppa i säng, men jag kände att jag villa komma ikapp lite med bloggen.
Så nu känner jag mig ikapp igen!
Hoppas ni har en mysig Lördagkväll ❤















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar