tisdag 8 oktober 2013

En ny människa

Alltså, dt stora ämnet i mitt liv nu kretsar kring flickornas sömn. Ni får lov att tycka att det ät tjatigt, men ja, det är ju min blogg;)
Igår så vaknade jag (efter en vaken natt...) som en riktigt surkärring! Nej men, ni vet när man bara slår upp ögonen och känner. "Fan..just shoot me"
Irriterad på håret, irriterad på kläderna, på alla jag träffar, på att jag inte hinner göra dt jag ska/vill, frukosten är inte god..fan.
Och jag tror nog att det hör ihop med dålig sömn.

Inatt däremot...Ojojoj. Igår somnade jag vid 23, och jag slog inte upp ögonen förrän Zara kallade ifrån sin säng klockan 7 imorse. Alltså, jag ville nästan bara ställa mig upp i sängen och hoppa!
8 timmar av sömn utan att vakna.
Toppen humör, jag skulle kunna skutta ner för trappan och sätta igång och steka pannkakor!
Så nu har jag precis lämnat tjejerna på dagis, handlat på maxi och nu är jag ikapp mig själv.

Denna veckan när Alec jobbar kväll så brukar jag passa på och äta sånt som vi inte äter när hela familjen är hemma. Min sambo är en riktig husmanskost type of guy. Skulle jag smälla ihop en pasta rätt med pasta sås, så skulle han svara med "var är resten?". Haha..
Så ikväll när jag kommer hem så ska jag laga lite färskpasta ( alltså, inte actually göra pasta, men jag har köpt färsk pasta;) Svamp, bacon och ost sås till detta. Yum yum...!

Och jag måste bara hylla Swefilmer.se
I love it! Jag är mitt uppe i ett Grey's Anatomy maraton. Planen var att dra genom alla avsnitt fram tills imon när det är premiär på de nya avsnitten. Men det tror jag inte jag hinner. Jag har bara kommit till avsnitt 6 på säsong 3.

Såååå, nu ska jag snart sticka till jobbet! Ha en bra dag alla fina <3 p="">

1 kommentar:

  1. känner igen de där med sömnen...jag är typ bitch konstant..sen räcker det med en sovmorgon eller att lilla pyret faktiskt sover ett par timmar i sträck så är man moder teresa själv!:) hahaha. och maten!! Jag försöker lyxa till maträtter när jag lagar maten med kultiverade goda tillbehör ibland men sällan...hmm ...gillar inte röror får man skeptiskt från mannen..bara han får kött och potatis blir han glad!! O ja! Swefilmer I like...men ännu mer Netflix..jag är inne på tredje säsongen Gossip girl nu..helt fast! xoxo love U Lelle!!

    SvaraRadera