fredag 25 oktober 2013

Galet och galleria

Vilken dag. Nyöppning, premiär, jippo. Det stora projektet även kallat "Galleria Boulevard" skulle idag öppna dörrarna och invigas av spända kunder.
Själv befann jag mig på Conditori Fantasi mellan 6-15. Men jag var ändå nyfiken. Och jag läste precis i tidningen att det var 44 000 besökare på denna invigning.
Och man kan ju säga att en del av dom var hos oss också. Väldigt många. Ett sånt ös, hela dagen! 
Det var jag och Filippa som skötte fiket, och alla nästan drog i oss. "Detta är slut" "Här behövs mer" "Muggarna är slut" "Var finns mjölken" "Finns det fler bullar"
Ja, herregud som vi har jobbat på idag. Men det är kul! Varje dag hade man inte klarar av det här tempot. Men det finns en viss charm i att jobba häcken av sig tills man är helt yr i huvudet och sen få känna, "fan vad vi e bra". 
Fredagar är ju en sån dag när man nästan kan vänta sig det. Men alla kunder var nöjda och glada, och även vi. Och klockan 15 när jag stämplade ut så var jag mör. 
 
Jag satte mig på cykeln mot Hammar, skönt med frisk luft. Hem och hämtade bilen, körde och hämtade två glada tjejer som saknat mamma på dagis❤️ 
Och vidare hem. Bästa tjejerna! Vi mös till en film och byggde lego och inväntade pappa som var ute å sprang. 

När han kom hem så körde jag till nya gallerian för att plocka ut ett paket. 
Och herregud så fint! Coop City är verkligen ngt extra. Man känner direkt när man går in där man man vill bli en såndära finsmakare. För deras deli diskar är helt underbara. 
Jag blir så irriterad och känner bara "suck" på alla som ska  klaga på detta bygge. 
Är den inte ful så är den onödig, ivägen och massa annat negativt. Jag säger det igen, suck. 
Men sitt hemma och gnäll då, och låt oss som vill glädja oss åt detta lyft göra det. Jag tycker det är spännande och vackert, och så får vi se hur det går☀️❤️ 

Imorgon ringer klockan tidigt igen för ett 6-15 pass. Hoppas ni har en mysig fredag kväll. 
Kramar och kärlek❤️


2 kommentarer:

  1. Vissa bara måste gnälla om allt, riktiga bakåtsträvare! Sjukt irriterande.

    SvaraRadera
  2. Jag känner precis samma! Byggnaden står där och vi kan inte ta bort den igen, så gör det bästa av det! Som du säger; Coop har ju fått en ljuvlig lokal som man blir sugen på att handla i. Jag är i alla fall positiv och längtar efter att det ska bli helt färdigt!

    SvaraRadera