lördag 12 oktober 2013

TGIF

Gårdagen började tidigt, tidigt. Klockan 4 väckte min diskreta ringtone mig upp ur alldeles för få timmars sömn.
Fredagar brukar betyda fullt ös på jobbet. Det gillar jag. Jag gillar att stå i kassan då. Kunderna är betydligt gladare än, låt säga, en Måndag. "Trevlig helg" avslutar dom med. Det uppskattas!

Hissen denna dagen var när jag var på väg in i konditoriet till Alexander, för att han skulle skriva lite namn på två tårtor. Så står hon där, Iversen. Det kändes som år sedan, men ändå igår! 
Första besöket sen flytten till Sthlm, och vi alla är sådär löjligt lyckliga över det. 
Reunion big time, mitt i skiftbytet❤️

Lite jobbgrejer till innan jag stämplade ut 14:30, och då var det till att pinna på snabbt. Tjejerna skulle hämtas på dagis 15, och jag skulle hinna hem å hämta bilen. Men jag hann såklart, och det var glada tjejer som följde med mamma hem❤️

Sen hann vi bygga lego å käka mellanmål innan pappa körde iväg å handlade med dom. Då bytte jag om å tog bussen till Alex. Där möttes vi Fantasiare upp, och jag försökte på minimal tid, suga upp så mycket Stockholms info jag kunde ifrån Elin innan dt var dags att gå till Steakhouse! 
Där var det dags för afterwork med killarna från 4sound, som jobbar i samma byggnad som vi. Tredje gången vi hittar på ngt så tillsammans, mycket uppskattat initiativ. Vi ses ju typ varje dag och att hitta på ngt utanför jobbet är ju toppen! 
Maten vart väl helt okej, prisvärd, men inte mer, och inte mindre. Sällskapet fick prägla kvällen säger jag. Och vi bytte platser emellanåt för att hinna prata med alla. Men sen gick vi vidare hem till Alex för att runda av lite.
Min sociala låga hade egentligen sluta brinna för längesen, och jag vart redan sömnig av fördrinken. Men jag njöt ändå, av att bara vara med vänner.
Både dom jag träffar alltid, och dom jag träffar mindre.
Soffmys❤️
 Jag tittade på klockan och konstaterade att dagen varit lång. Jag fick skjuts hem, och låg med huvudet på kudden 01:00

Tack baby för att du höll ställningarna här hemma☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar