tisdag 15 oktober 2013

Sjuk med kaffe och micropop

Ja, på grund av sjukdom i mage. Så har jag nu hamnat i en kortisonkur. 6 piller om dagen i en vecka, sen 5 piller om dagen i en vecka, osv ner till 0.
Det var lite sista utvägen så det var inget jag hoppade på lättvindigt. Men nu har jag googlat på om biverkningarna. Och alltså, det är inge kul.
Eller ja, jag ska inte klaga, det är ju bättre än att vara sjuk! Alla gånger om.

Ibland så tar man sin hälsa för givet. Inte så att jag menar att man ska gå runt varje dag och tro att man ska dö. Men man borde ta hand om sig själv lite bättre.
Jag tror det är så överlag med de flesta människor. Man tänker "äsch, jag äter sen" "jag orkar lite till" "det fixar jag nog". Men ibland när kroppen bara säger ifrån, då betyder dt att man inte har lyssnat på den tillräckligt.

Så ja, nu så ska jag lyssna lite mer, äta lite bättre, och varva ner lite ibland. Som jag ska göra nu. Med en nybryggd kopp kaffe.
-Fast vänta? Det kanske inte är så nyttigt ;)
Det är iaf bättre än micropopen som jag skulle ätit.. Men poppade för länge...Och kastade ut på altanen för att inte brandlarmet skulle börja tjuta och väcka barnen..
Just det.

Varva ner, enjoy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar