fredag 18 oktober 2013

Ledig och sen helg

Igår så åkte jag å tjejerna till Maxi och spenderade förmiddagen. Jodå, det kan man visst göra;)
Först lite lunch på kassa 14, mycket spännande tyckte tjejerna. Även om Zara mest åt lingonsylt med sin egen lilla sked. Men "snabbmat" brukar ju inte ha för rykte om sig att vara nyttigt.. 

Vidare in i butiken. Jag tog med vagnen, lika bra, man vet ju aldrig när någon inte vill/kan/orkar/borde gå mer;) 
Och vilken tur! Dom bjöd på Ben&Jerrys glass, mums..

Saga är väldigt hjälpsam när vi handlar. Hon tycker om att hämta grejer, packa upp/ner, och betala såklart. 
Zara hjälper väl oxå till. Hon mer håller grejer. Men man får hålla koll, för rätt vad det är så är det bara borta. Som klöver vaselinet hon höll på att äta upp..!!

Efter Alec kommit hem ifrån jobbet så åkte jag och Zara in till BVC för väga/mäta. Och hon växer som hon ska❤️ 
Ibland är det mysigt att bara göra något med ett av barnen. Jag kunde ge henne all fokus, låta henne kolla runt, springa och vara nyfiken. Ett barn känns plötsligt som semester. Men det är lätt att säga när man har två. Så fortsätter det nog ju fler barn folk får. 

Zara fick en ny pyjamas, när hon nu varit så duktig. "Wow" säger hon. Det säger hon i och för sig om det mesta;) 

Sådär var mina två lediga dagar över för denna vecka❤️ 
Idag så hann vi med morgonhäng och frukost iaf. Innan det var dags för förskola. 
Saga försöker lära Zara om teknikens värld. How cute!

Fullt ös direkt sen på jobbet. Fantasi är välbesökt och mina kollegor är i full gång med dagens alla göre. Fredag på fantasi är alltid roligt. 
Jag och Syrran stängde ihopa. 
Mor, Far och Jokke hann in å säga hej precis innan vi skulle låsa dörren. Hela familjen Ekström under samma tak, bara sådär spontant för ett hej, mysigt. 

På bussen, hem till baby. 
Middag och sen halvsovande i soffan. Imorgon är det jobb igen, trevlig helg på er☀️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar