måndag 29 mars 2010

Sjukhuset alltså..

Imårse så ringde jag till endoskopi avdelning på sjukhuset för att fråga hur lång tid det skulle ta att svälja den här tablett-kameran, för att jag ska passa Olle sen efter det. Och tur var det väl att jag ringde!
Den här tablett-kameran tar 2 bilder i sekunden för att hitta det exakta stället i tarmarna där inflammationen sitter. Och min dokter skrev en remiss som aldrig kom fram redan i September. Sen fick jag ju inte tag på min dokter...suck..Men nu efter nyår så fick jag ju äntligen fatt i honom och jag berättade att jag var gravid, han sa att det gick att göra den här undersökningen ändå, och han kunde inte förstå att den avdelningen inte hade hört av sig till mig.
Så jag fick ju en kallelse tills på Onsdag. Men idag när jag ringde så fick jag prata med en sjuksköterska som berättade för mig att denna undersökningen kan tyvärr ej utföras under graviditet, för det är deras policy. Hon sa att hon hade pratat med min dokter, då han hade påstått att han inte visst att jag var gravid.
Jag menar, HERREGUD! Jag vill inte klaga, men varför pratar inte alla olika avdelningar med varann? Finns det inte ngt som heter journal så att alla läkare osv kan se vad som sker i deras patients liv, vilka undersökningar & reslutat som gjorts, elr?
Jaja, nu har jag en ny tid för denna undersökning...i OKTOBER!

Mindre problem i livet känns det som nu.. Finns så många som har det så mycket svårare, man blir mörkrädd av allt hemsk som händer runt omkring oss..

Glöm inte bort att berätta för dom du älskar hur värdefulla dom är!
// L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar