måndag 30 januari 2012

Måndagmorgon!

Måndagmorgon är ju alltid lika härlig! Haha...not! Saga som varit ledig lite längre under vår sjukstuga tyckte att det passa sig alldeles utmärkt att vara uppe till 22.. Vi höll inte med. Men men, när klockan ringde tidig morgon för henne så kanske hon ångrade sig;)

Cyklade iväg i ottan, vaknar lagom av de, medvind hela vägen, det spelar större roll än vad alla bilförare kanske kan tänka sig. Motvind när man cyklar är verkligen hemskt! Jag och Elin.I. skötte cafet idag och det gick som en dans. En beställning gjorde att Elin.E. infann sig tidigare, trevligt!

Jag har saknat att jobba, missförstå mig inte, haha, men när sjukdom och ostruktur har härjat så är dt bara skönt när allt blir "som vanligt" igen. När jag cyklade hem så vid CSK mötte jag en gående tjej som mötte min blick och avfyrade ett sånt hjärtligt leende mot mig. Jag kände inte henne, inte hon mig heller, men det gjorde mig ändå så glad. Tänk vad en vänlig gest, ett leende ifrån en främling kan få dig på gott humör. Jag brukar oxå le mot främlingar, för jag vet att det värmer, alla borde göra dt mer. Förutom ibland när man tänker, då kan jag se allvarlig och lite sur ut kanske?! Men ni fattar grejjen!!:)

Hemma mys kväll med Saga (som däckade tidigt;) och baby<3 middag framför tv, vetenskapens värld, once upon a time, och nu... Gonatt!


/Lelle

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig måndag..särskilt med mitt gäst inhopp tre timmar tidigare än vanligt haha..jag ska med börja le mer mot främlingar, de e bra o le=)

    SvaraRadera