onsdag 18 januari 2012

Vad hände med..?!

Snön?! Alltså jag brukar vara en sommar gnällare som bara tjatar om att vintern ska ta slut så att det kan bli SOMMAR!
Men denna vintern var jag laddad, taggade upp med ny vinterjacka, underställ, -30c vantar, tjock halsduk och mössa! Jag var redo, redo för snöklädda backar, Sagas premiär i sin fina pulka som pappa köpt till henne. Men icke, inte ens en flinga. Jag vet vad hon skulle säga nu om det började snöa, hon skulle peka, tappa hakan och säga "waaaaow"!!

Så för första gången sedan jag var barn önskar jag snö, och den "lyser" med sin frånvaro. Ack ja, där fick jag gnälla. Bara för det så ska jag gnälla lite till:

Visst är det härligt med sommar morgnar, man bara vaknar, klär på sig, och går ut!
Nu i Januari så vågar man knappt möta sin spegelbild på morgonen! Ett blekt ansikte med svagt blåa ringar under ögonen, röda prickar och nästan lila drag möter mig på morgonen. Ibland känner jag mig transparent! Bara projekt "se normal ut" tar ju 20 minuter, och det är sådär kul kl 4 på morgonen! Och sola solarium vill jag inte, hellre blek än rynkig. Brun utan sol ger alldeles för skarpa linjer första dagen, så dt undviker jag helst.
Nej fy, tänk att det ansågs "fint" förr att vara blek!? Kanske kan denna vampyr trend som råder ändra tillbaka det igen?! Det hade ju varit perfekt!

Nej, nu yrar jag i nattmössan. Marsh i säng, sovmorgon imorgon=morgon mys med världens bästa<3 ibland somnar man bara bättre när man fått gnälla lite, så tack för mig, å gonatt! ;)



/Lelle


/Lelle

1 kommentar:

  1. Haha precis som jag. Denna vintern var jag redo. På riktigt! Liksom vinter, come on!
    Men vad händer? Inte ett skit. Jag längtar med till sommaren nu.
    Hela julen kändes nästan lite medioker. Ingen snö, blåsigt och regnigt. Blää. Jag var trött på pyntet redan innan julafton!
    Och nuförtiden så flyter årstiderna ihop på nåt vis. Inte som när vi var små. Sommar på sommaren, snö på vintern osv...

    Hälsa Alec att han får krya på sig! Är det den smittsamma lunginflammtionen? Jag tycker att många har drabbats på sistone. Men med denna "värmen" så kan bakterierna härja fritt.

    PUSS

    SvaraRadera