lördag 7 juli 2012

Häng på stan

Det vart ju dags för startskottet igår! Och lite vemodigt kändes dt att jag inte kunde vara med, men det är ju pga världens finaste och underbaraste skäl så det kan jag leva med;) vi fick hejja på baby ist som skulle springa milen! Elin höll sig till 5km precis som jag hade gjort.
Det var inte alls lika stor uppslutning med folk som dt varit föregående år, jag trodde faktiskt inte att det skulle spela SÅ stor roll att det inte hette Kristianstad dagarna längre, men tydligen.
Vi ställde iaf ut oss och inväntade löparna!



Och sen följde vi dom på så många olika ställen vi kunde för att hejja på! Elin sprang i princip på exakt samma tid som förra året! Nästa år är det vi som tävlar mot varann igen;)
Baby ropade till oss vid 7km att han sprungit "in i väggen" som det kallas, hans klocka hade lagt av så han sprang i blindo. Stackare tänkte jag, och när vi stod och väntade på honom vid målet så började jag tro att han hade brutit loppet då vi inte såg honom. Men ack så fel vi hade! Vi hade missat honom och han var redan i mål med nytt person bästa på över en minut!! Helt galet! Men jag tvivlade aldrig;)
Vi rastade lillvildingen på stan lite som var trött på att sitta i vagnen;)
Och jag som var hungrig blev överlycklig när jag på söndertorg fick syn på denna;


Mums!! Och Saga blev som tur var lite försiktigare när vi kom till tivolit där det lös lampor å musik å grejer.










Det blev ganska sent hem, men en film mäktade vi med. Idag så vaknade jag själv i sovrummet, dörren var stängd, kände mig utvilad men förvirrad, vad var klockan?! 10:07, jösses! Kollade ut genom fönstret, där satt Alec i sandlådan med Saga, drack kaffe å "bakade kaka".
Även om dt varit han som sprungit ett lopp igår så var det jag som var mör... Och det fick jag va, tack för sovmorgonen mitt hjärta<3

Trist med regn idag, men vi chillade hemma ist. Sen har det ju blivit en tradition nu, tredje året idag, så även detta året så körde vi in till staden, så bjöd baby på grill buffé på steakhouse! Mums!!



Ett vinnande koncept när man gillar grillat, och fläskfilén är ju bara sååå god!! mysigt att lyxa till det hela familjen och bara njuta av god mat å varann.
Vi gick bort till tivoli rocken efteråt för att kolla in läget lite. Tyckte även där att stan var tom på folk, och det verkade vara ganska mycket mindre folk på rocken oxå?! ( vi var iofs aldrig INNE).









Vi rundade av kvällen hemma på vår lilla gård och satt å traggade lite med grannarna. Hux plötsligt dök far å Jokke upp, dom hade oxå lyxat till med att käka ute på stan;)
Så vi bjöd på kaffe och tragg ute på altanen. Det är ju trots allt varmt ute ändå, fast än att det inte är soligt!

Nu är benen å kroppen trött igen, det känns att det är nära nu, jag tål inte lika mycket action som innan;) är så glad å tacksam för min fina familj som hjälper och stöttar med allt jag inte orkar just nu<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar