onsdag 11 juli 2012

Reeeegnar de ellor

Jodå, Saga och jag har varit inne å lekt hela dagen. Det är ju lite trist när det blir två "innedagar" i rad. Men vi har ändå försökt roa oss;)



mysigt i och för sig att ligga bredvid henne när hon sov middag och höra på regnet som smattrade på taket... Låg och tänkte på fröken bäbis, hur hon kommer vara, se ut, när kommer hon?! Tänk att dt snart är nära...

När baby kom hem ifrån jobbet vid 15 så hade det, som tur var, slutat regnat! Baby som jobbar extra länge denna sista veckan fick lite chill tid hemma när jag och Saga körde in till stan för att hälsa på moster Elin en sväng!
Elin, Elin å Lova skulle på kvällen ut på södertorg och lyssna på Wizex och käka langos. Det lät jätte mysigt, men jag får spara lite på sånt mys, det är bara så att allt är lite extra jobbigt nu. Och bara att hänga i stan en kväll kan ta på krafterna (tänka sig!!;)

När vi kom hem så var dt fortf fint väder så vi tog vagnen och gick bort till stora lekplatsen.
Och efter bara 5 minuter så dök en annan familj upp. "Mamma, är inte det Saga ifrån Olivias dagis" hörde jag en flickröst säga. Jodå, Sagas dagis kompis Olivia, hennes syster å mamma, pappa var ute på kvälls prommis.
Och jisses vad flickorna satte igång i lekte!


Så vi satt där å traggade i drygt en timme, jätte mysiga föräldrar! hux plötsligt var klockan 19:30 och dt började komma små regndroppar igen.
Så vi fick bege oss hem igen!
Det var så himla kul att se flickorna leka så fint, med varann på riktigt, stora tjejer nu ju.

Väl hemma så ringde grannflickan på dörren, hon hade hittat Sagas ena försvunna sandal ute på gården. Haha, gulle tjej "E de här Sagas"?!
Hur den hade hamnat där ute vet jag inte! Men jag är i och för sig extra tankspridd this days..
Baby kom tillbaka ifrån löpturen med grannen, och då började dom leta efter sandal nr 2, som spred nyfikenhet ibland övriga grannar, vilket slutade med att alla till slut letade efter den, haha. Jag har sagt det förr, men den här svensson idyllen är faktiskt rolig å kär på sitt sätt;)

Jaja, mycket barn tragg idag, men jag antar att det lätt blir så när jag spenderar mesta tiden av mina dagar med en snart 2-åring;)
Imon är Alecs sista dag innan semester, det ska bli mysigt, att få ha honom hemma<3

Så får vi se när Zara tänker behaga att komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar