lördag 28 maj 2011

EKO å Solhaga

I Onsdag så hade jag så fullt upp på jobbet så det blev ingen blogg när jag kom hem, var inte hemma förrän 20:00 och då var soffan mycket mer lockande;)
Torsdag började med sovmorgon<3
Och vid 11 så kom Mormor och Morbror Jokke på besök, kaffe och bebbibus;)
Mysigt med impuls besök, det kommer det nog bli mer av gissar jag, när mormor har landat ett heltids kontors jobb i stan, way to go mom! ;)
Jobbar 13-19, och sen bytte jag om och sprang hem. 3 km och bästa tid fick jag, så jag var nöjd. Kom hem och baby och bebbi mötte mig i dörren med en vatten flaska, tack!
Sen sprang Alec iväg och jag busade med Lillan, middagen var färdig, dusch och sen soffa, skööööööönt<3

Igår så var det 6-15 som gällde på jobbet, och halv 7 hämtade Jokke upp mig för syskondejt!
Vi mötte upp Elin i stan, och sen så gick vi bort till Bånken för att smaka på deras käk, har ju inte ätiti där sen jag blev magsjuk, men nu har dom ju bytt ägare så en chans till fick det bli.




Och det var helt OK. Jag fick Brie ost på min burgare trots jag sagt att jag inte ville ha, men det kunde jag leva med. Jag drack en Corona med lime, och DEN var god;) Sällskapet gjorde ju det mesta<3 Mina fina syskon! Jag minns när jag var liten och min mamma och mina mostrar brukade träffas och göra saker ihop. Nu när det vi som är "vuxna" och har syskondejt, jag tyckte det var en superidé och det gör vi absolut igen! Efter middagen så var det bio, 3D bio!



Och filmen (Pirates) var precis som jag trodde, hur bra som helst. Inte alls i klass med de andra tre, men rolig underhållande, och lite favorit i reprik på skämt och karaktärer, men jag gillar ju det så!
Däremot så är jag inget fan av 3D. Glasögonen är tunga och jobbiga och ha på sig, och när jag kom hem så trodde Alec jag varit ledsen för jag var helt röd i ögonen!Haha

Nu är det ledig helg! Och det är så skönt! Morgonmys, och sen dags för lite "utflykt";)
Det bar av till EKO och Solhaga! Det är kul att bara kolla rundor lite utan att man måste köpa ngt, vi har ju en trädgård, men inte sååååå stor så man får ju prioritera vad man "planterar" i den;)
Jag sprang på en trogen läsare som är duktig på att kommentera min blogg (Carina) så där träffades vi för första gången. Hon ropade på mig, och först så kände jag inte igen henne, men hon hjälpte mig med poletten så den trillade ner;) Kuul!
Bildregn;)






Nu är vi hemma igen och jag sitter i köket och bloggar (tummen upp för laptop;)
Och sen så ska baby kolla på fotboll ikväll, så jag och Saga flyr fältet lite och hälsar på moster Elin i stan en sväng ist;) Hoppas ni njuter av helg och ledighet! <3
/L

2 kommentarer:

  1. Jaaa, vi njuter av helgen:-) Fina Lelle och fina barn på syskonträff. Jag kan bara hålla med. Det är en gåva att få ha en nära relation med sina syskon och få göra saker tillsammans utan barn, föräldrar eller sambos/män. Fortsätt med det <3

    SvaraRadera
  2. Kul att äntligen träffas!
    För en sekund när jag ropade på dig tänkte jag, att nu tror hon väl att jag stalkar henne. Haha. Vi fick inte så mycket med oss hem heller från Eko - tack och lov! ;)
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    Carina

    SvaraRadera