torsdag 12 maj 2011

Soligt

Fullt ös på jobbet! Det märks att våren är här, för det är inte många lugna stunder;)




Man hinner tänka en massa saker på jobbet, "vad ska jag göra när jag kommer hem" "vad ska vi äta idag" "ska jag gå dit elr dit först" "ska jag springa?" "ska vi köra till Maxi?"
Typ så;) Men det slutar oftast med att jag ilar hem till mina fina hjärtan som jag längtat efter under dagen<3

Idag så sprang baby en sväng när jag kom hem, då passade jag och Saga på att städa lite;)
Baby hade fixa finlir hela dagen, småsaker som skruvas upp, kommer på plats osv! Och jag måste verkligen ta tag i att skicka ut inbjudningar till mitt 25års kalas! Jag har sagt att jag ska göra det jätte långe men aldrig fått tummen ur, suck! Nu har jag iaf skrivit ihop en gästlista och nu så ska det bara skickas ut. Det ska bli mysigt, hoppas på fint väder!

Idag så har jag gett spontana komplimanger till olika kunder, och det har uppskattats. Jag gillar det, att göra folk glade genom att bara säga "vilken fin väska" osv.
Men man får ju välja lite med omsorg vilka man kan vara lite "personliga" med, för det är inte alla som uppskattar sånt. Varför undrar jag, men surgubbar och surtanter finns överallt!
Det är en gubbe som alltid kommer och köper samma sak, alltid en kasse och kvitto vill han ha, lite sådär småsur men nja, helt ok. Han binder alltid sin hund utanför, en liten hund, och idag så frågade jag honom vad hans söta lilla hund heter, och han sken upp som en sol; "Emil!"
Så fin han är sa jag, och han gick sen där ifrån med ett leende, sånt gör mig glad;)

Nu så sitter jag i soffan och dricker kaffe med baby, det ska bli skönt med helg! Skulle egentligen vara helt ledig, men får hoppa in på en lucka 12-18 på söndag, men det är ju överkomligt.
Alecs syster ska komma och hälsa på, det ska bli mysigt<3

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar