fredag 20 maj 2011

En vecka går så fort!

Jodå, alltså, jag vet att jag är dålig på att skiva, men det blir helt enkelt så att i slutändan så prioriteras det bort lite. Men men;)

Hursom, denna veckan har bara flugit iväg tycker jag! Alec jobbade i Tisdags när jag kom hem så "bytte" vi av varann i hallen;) Det blev en heldag med Lillan, och det var hur mysigt som helst<3 Det kändes lite som innan när jag var mamma ledig! Vi badade, lekte, lagade mat och busade<3 Vilket gjorde att jag saknade henne ännu mera nästa dag på jobbet!
Jag var hos optikern i Onsdags och fick veta att jag fått brytningsfel i (på?) båda ögonen och behöver nya glas, och det dära me linser verkar ju inte funka på mig. Men jag kan ju inte gå omkring och kisa hela tiden så jag får väl lösa det på ngt sätt..suck..

Full rulle på jobbet hela veckan faktiskt, det verkar inte alls märkas på folk att det är precis innan löning, folk brukar vara lite snålare då nämligen, men icke! Det gillas;)

Igår efter jobbet när jag kom hem vid 15 så drog jag på mig löparkläderna och sprang 4km rundan som jag och Cicci sprang, sjukt jobbigt! Och på slutet så var jag så mör i benen så att jag snubbla på fötterna i spurten på rullstenen och vurpade. Haha, men jag hann stänga av klockan så att jag fick en slutgiltig tid. Lite skrap på armbågen och sen var det inte mer med det!;)

Idag så hade jag tid på Kristianstad kliniken för att jag skulle kolla mina leverfläckar på ryggen som jag haft i evigheter men aldrig tagit tag i. Jodå, 120 kr och efter en sekund så sa doktorn, "nej då, dom här ser bra ut, det är ingen fara med dom". Jaha, tack och hej, snacka om bra "minut-peng"!!
Men men, nu slipper jag ju tänka på det!
Jag hann med en stros på stan och kollade presenter till två gulliga pojkar som har 6 och 2 års kalas imårn<3 Det ska bli mysigt!

När jag stämplade in på jobbet så möttes jag av Mie och Elin som hade fullt upp på företaget och jag drogs rakt in i stressen;) Först blev jag lite bekymrad om jag skulle hinna med allt, men sen påminde Mie mig att man inte stänger själv på Fredagar! Just det, Sara Persson kom till undsättning kl 15, mycket trevligt<3

Väl färdigjobbad så hade jag löparkläderna med mig, så jag tog på mig dom och sprang hem. 3 km, och jag är nöjd! Dusch, middag tillagad av baby <3 och sen kel och mys med bebbi!
Killarna är här, och nu så sitter dom och spelar Playstation på den enorma duken, och jag sitter i köket med en kopp kaffe och bloggar, jag trivs.





Världens bästa bebbi nybadad i bakåtslick<3 Jag ler varje gång jag ser en bild på henne, hon gör mig varm i hjärtat och hon är helt klart, det bästa jag någonsin gjort i hela mitt liv!
Man kan inte med ord beskriva kärleken för sina barn, jag känner mig så tacksam att jag får vara med om hennes liv och utveckling, att få vara hennes mamma. Hon kan säga så mycket, trots att hon inte ens kan prata, och hennes kärlek är så ren. Det bästa som finns, det är att komma hem och få en stor varm kram, känna hennes lycka att jag är hemma, att hon har saknat mig.
Att denna lilla tjej är en blandning av mig själv, och den jag älskar, ja, det är häftigt och jag slutar aldrig att förundras över henne, och alla hennes påhitt<3

3 kommentarer:

  1. Jag blir med glad av att se henne..=) Hon är det finaste som finns=)

    SvaraRadera
  2. Duktig du är med springandet!!! Har inte hunnit träna ngt alls denna vecka:(! Heja heja !

    SvaraRadera
  3. GulleSaga<3 Jag tror vi alla blir varma i hjärtat av att få vara en del hennes liv. Kraaaam

    SvaraRadera