tisdag 22 maj 2012

Att vara nöjd

Gårdagen på jobbet gick snabbt, jättesnabbt! Det var jag och Lova som Jobbade ihopa. Lova är kul, jag kommer sakna att jobba med henne när jag är mamma ledig. Jag kommer sakna dom allihopa.
Men jag lär nog ha fullt upp;)

Just nu sitter jag i trädgården hemma och termometern visar 37 grader. 37! Hur är det möjligt?!? Så snabbt det gick! Och 37 grader ute betyder 300 grader på jobbet. Om än ngt över drivet, men äntligen är en AC uppmonterad i taket, den ska bara kopplas in oxå.

Idag så jobbade jag bara en halv dag, jag orkade inte mer helt enkelt, men det är okej, helt okej. Elin I kom som min riddare i rustning<3 dom är fina på mitt jobb, ställer alltid upp. Det är jag tacksam för.

Jag tänkte på det en stund igår. Ännu en kvälls fundering. Jag tror det ligger i människans natur att ha "ett driv". Att sträva fram efter nya mål, nya saker och nya utmaningar för att fylla livet, känna att man sugit musten ur allt man kan innan man byter i och ser sig om efter nya mål, nya utmaningar. Men någon gång, så måste man stanna upp och tänka efter vad det är man har. Vad jag har. För ibland blir man för upptagen av framtid att man glömmer bort nutid. Vad har jag idag?!
Jag har väldigt mycket, nu tänker jag inte på materiella ting, utan sånt som finns inombords.
Jag har mycket som jag drömde om som ung, jag har en helt egen familj.
Snart så kommer Alec komma cyklandes här utanför grinden, men vår dotter där bak på cykeln. Hon kommer springa fram till mig, ge mig en stor kram, sen kommer hon säkert säga "mamma, gunga"! Jag ler när jag tänker på det nu.
Alec kommer få en upplyftande kram, han är säkert trött efter jobbet i värmen idag. Vi kommer sitta och prata en stund, han kommer säkert springa en sväng, jag kommer leka lite med Saga. Laga mat, natta barn. Sen kokar vi säkert en kopp kaffe, jag tar soffan och Alec fåtöljen, och sen chillar vi till läggdags. En helt vanlig dag, men man får inte glömma att uppskatta det fina i det!

Jag säger inte att livet alltid är rosa moln, absolut inte, men det är också okej. Man måste ju känna skillnaden, inte sant? Och jag väljer att skriva om sådant som gör mig glad, för det vill jag förstora och lägga fokus på. Om man hela tiden lägger fokus på det som är negativt i ditt liv, så kommer det att växa. Inte sagt att man ska blunda för problem, men hålla det på en lagom nivå. Gör det som gör dig glad, gör inte det som gör dig ledsen.

visst svär jag och irriterar mig på saker, men jag försöker ändå göra mitt bästa för att inte låta sådant påverka mig allt för länge. Känns som att livet är för kort för det?

Så, vad har gjort dig glad idag?

Jaja, nu ska jag gå ur sol stolen innan jag får sol sting! Ha en mysig dag!
/L




1 kommentar:

  1. Det jag blivit mest glad för idag va att Tony ringde och sa han va hemma efter varit borta några dagar. Men inte att han kommit hem utan att se första han sa va, vad fint du gjort här hemma gumman! Ja blev så glad! Känslan av att de man gör faktiskt syns och berör andra! De va en fin känsla ja sugit på hela dagen, de gjorde mig riktigt glad idag! / johanna

    SvaraRadera