lördag 26 maj 2012


Halv 8 hos Mie var även det en succé! Hennes förrätt var underbart god! En slags mini taco med god fransk dressing till, mumma!



Till huvudrätt så var det en het kyckling gryta med pressad potatis. Och pressad potatis är underskattat ska jag säga, riktigt gott! Cider till mig och vin till tjejerna, och fint dukat! Man känner sig lyxig och bortskämda dessa halv 8 kvällar! Nästa gång är det min tur, jisses, hur ska det gå...
Tack för en underbar kväll Mie<3

Att hålla helg var så uppskattat! Att sitta ute i solen är så skönt, må det aldrig bli vinter!



I fredags när Alec kom hem så hängde vi på vår gård med två andra grannar. Haha, Saga lekte och vi satt med. Det är en härlig stämning här på gården, värsta Svensson Svensson:) vi bestämde att vi skulle försöka fixa ihop en gemensam grillkväll vi grannar som bor här, vem vet, det kanske kan bli skoj;)
Saga som är förälskad i grannens hund Cindy fick lära sig hur man öppnar deras grind så hon kommer in till vovven. Och när jag kom dit och Alec stod och pratade med Git å Roland så sprang Saga runt och lekte inne på deras gräsmatta. Det är så rart, hon är liksom alla grannars lilla gollunge oxå<3
Svensson-livets charm i guess;)

Idag så var vi på en liten utflykt på kjugekull, där är ju jätte mysigt! Alec sprang dit och vi körde;)
En jäkla massa mygg å myror, men lantflicka som jag är så överlever jag väl de!





När vi kom hem så grillade baby god kyckling! Jag drack alkoholfritt i fint glas, känns lite lyxigare då!




Men nu är det melodifestivalen som gäller. Och faktiskt utan att vara partisk (är det möjligt?!;)
Så tycker jag att Loreen lätt är bäst! Och om jag nu ska välja några andra som jag tyckte va bra så var det Island, Cypern, Estonia, Spanien..sen var det Nog inte fler?! Tyckte tjejen med en fast klistrad dread lock på bröstet var läskig, och skrek mest. Men Ryssland, ack ja.. Och varför sprutar man in läppfyllning samma vecka som man ska uppträda Azerbajdzjan?!

Imon ska jag iaf jobba 6-15, början på min sista arbetsvecka, det känns konstigt. Men skönt ska det bli! Ska nog stanna uppe å kolla på röstningen iaf;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar