tisdag 8 maj 2012

Utveckling samtal!

Två tidiga morgnar på jobbet resulterar i däckad Lelle på kvällen... Sist jag var hos BM så fick jag välja lite pest elr kolera, skippa järnmedecinen för att rädda magen, elr fortsätta med järn och ha ont i magen. Gah!! Jag fick skippa järnet då magen är viktigare, så nu blir jag utan järnpiller, vilket leder till att blodvärdet sjunker. Det som äntligen var uppe på 110! Jaja, det är inte så länge kvar, och att bara somna på soffan är ju inte hela världen:) jaja, nog om det!

Idag så var jag och Alec på dagis för att ha utveckling samtal med Sagas fröken<3
Alltså det är så himla kul och spännande att få höra hur hon är på dagis, hur om beter sig och hur hon uppfattas! Dom hade en jätte fin läroplan som dom utgick ifrån där dom hade vissa "nycklar" som skrevs ner. Språk, motorik osv.. Bilder och ledord samlade fint i en pärm med Saga på framsidan.
Hon fick så mycket beröm för sin framåtanda, nyfikenhet, integritet, empati och sitt tal! Fröken sa att dom ibland glömmer bort att hon inte ens är två år! Hon pratar 4 ords meningar och har bråttom med att lära sig allt:) Jag blir så glad och stolt såklart, vår lilla pärla<3
Vi hade såklart älskat henne lika mycket hur hon än varit, men jag är så glad över att hon tar för sig här i livet!

Ikväll så däckade jag i soffan igen, vaknade typ vid 20:30 och Alec var puts borta. Jisses, jag för runt som en yr höna här hemma och letade. När dörren väl gick upp och han steg inom dörren så förstod jag. Såklart, han var ju ute å sprang;)

Imon är dt sovmorgon, gottis!
Natti<3


3 kommentarer:

  1. Älskade unge.. jag vill verkligen att du ska kunna hålla uppe blodvärdet. Jag har ju äntligen hittat en järntablett som funkar på min dåliga mage. Jag har heller aldrig kunnat äta de järntabletter som funnits på marknaden och som jag fått av blodcentralen.. inte ens de som ska vara snälla mot magen. Men sist så fick jag en sort som jag inte får ont i magen av. Kanske du kan prova den? Jag tar en tablett vid läggdax 2-3 ggr per vecka. Den heter Niferex och är kapslar istället för pilla. Var snäll o prova:-)) du kan få några av mig först om du vill:-)) Kraam

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det kul att höra hur de har det! Jag hade dåligt när värde båda gångerna, men andra gången så tipsade dom om en sort som var något skonsammare för magen. Annars kan jag rekommendera att äta katrinplommon eller päron ska vara bra. Jag drack varm mjölk !? Eller om du ännu dricker kaffe men du har säkert provat det mesta. Det var så kul att se din mage och dig härom veckan! Hoppas vi ses igen innan bebisdags. Hur länge tänkte du jobba? Jag ska arbetspröva från 21/5. Då kanske vi ses! Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Hej när jag var gravid åt jag niferex jätte bra mot magen, äter de även nu eftersom jag har problem med blodvärdet!
    Lycka till, inte långt kvar nu!
    Varma kramar Hanna från skoltiden ;)

    SvaraRadera