tisdag 15 maj 2012

Igår så överraskade baby med att dyka upp på jobbet lagom tills jag skulle sluta och skulle till barnmorskan! Det är ju mycket mer speciellt att gå tillsammans<3
Lillan mådde bra i magen och växer på som hon ska. Dock hade hon ångrat sig och vänt på sig igen, så huvudet upp och fötterna ner. Men hon har till midsommar på sig att snurra rätt igen så det ska nog hinnas med;)

När jag kom hem så upptäckte jag ännu en sak, Alec hade sålt våra utemöbler och hade nya planer. Haha, jag litar på honom och hans smak så han har fria händer. Vi åkte till EKO och han visade vad han hade hittat ut där, ett bord som man kan få plats 8 st vid ist, mycket bättre, och finare!
Så nu står det här ute på altanen och ser så inbjudande ut. Jag längtar efter att få duka upp sommar frukostar i solen där!!

Idag så hade jag en lunch dejt med finaste Johanna!



Det är inte såååå ofta vi ses, men när vi gör det så är allt som det var innan<3 Hon och jag har varit sååååå tajta bästisar när vi var yngre, därför så känns hon mer som en syster än som en gammal vän<3 tiden flög iväg fort och det var dags att cykla och hämta lillan<3
Tack för kaffet och för en stund med dig min fina Johanna, jag är så glad för dig<3

Ikväll så var det kväll nr 2 med "halv 8 hos". Och ikväll var vi hos syrran!


Elin bjöd på Skagen på danskt rågbröd till förrätt! Skagen röran var supergod!! Jag hade lätt kunnat äta två;)
Till huvudrätt så åt vi helstekt fläskfilé, hasselbackspotatis m paprika å cayene pulver, och grönpepparsås! Hemmagjord sås är ju så gott, och denna var verkligen god! Som tur var så fanns det påfyllning på den!

Efterrätt var hallon mousse med mintchoklad! Precis lagom till en mätt mage;) och vårt lilla sällskap har alltid så trevligt ihop! Jag hade kunnat ha de så en kväll i veckan året runt, lätt!;)
Tack Elin för en jätte trevlig kväll med jätte god mat!


1 kommentar:

  1. Tack själv kära du!! Ja känner precis som du vad gäller oss :) och de låter som en riktigt rolig ide med halv8 hos mig! Hoppas era återstående kvällar blir minst lika bra! De betvivlar ja inte :) kram Johanna

    SvaraRadera