lördag 12 maj 2012

Middagen hos Sjöbeck var helt magiskt! Vilket värdskap, vilken mat, och en sån fin servis!
Vi bjöds på Cava när vi kom ( cider till mig) i snygga champagne glas, fick sitta ner i soffan och få menyn uppläst!
Sen minglade vi lite där medan Sjöbeck fixade förrätt! Mest förvånad var jag över hur god varmrätten var, i och med att hon är vegetarian och jag inte är så glad i fisk. Men hursom så blev det färsk pasta, med currystekt ( tror jag?!) räkor, kräftor och musslor! Grädde å lite lök å sånt fanns oxå i, jisses vad gott det var!
Och så fint dukar på porslin som Sjöbeck samlat sen hon var barn och aldrig använt, premiär kvällen till ära!




Och tiden gick så fort i goda vänners lag, rätt vad det var så var klockan 22:30 och vi satt och diskuterade dagis, haha;)



Tack för en mysig kväll fina vänner och framför allt Sjöbeck! Nästa vecka är det Elin Eks tur, och ribban är lagt högt, pju!

Igår så var vi hos "morfar" på kvällen och åt tacos, Saga njöt i vanlig ordning av hela familjens uppmärksamhet! Vi får väl se vad hon tycker om att dela med sig till lillasyster sen;)










Och idag är stora dagen för baby! Han åkte till Göteborg tidigt imorse, han ska springa varvet på 2,1 mil!! Jisses! Jag är så imponerad, det är långt att springa och långt att åka dit. Men brinner man för ngt så<3 jag och Saga stannade hemma, och vi saknar honom såklart!

Efter sovit middag så körde vi och plockade upp moster Elin och begav oss mot Barbacka där vi nu ätit lunch:)



Jag dricker kaffe och bloggar här i en soffa medan dom busar i lekrummet<3 Snälla moster Elin som så gärna busar med lillan, sånt gör mig så glad!
Och att få sitta ner i lugn å ro och dricka lite kaffe är ju inte heller fel;)

Och ikväll är det pizza å IFK med tjejerna hos Elin, heja heja!

1 kommentar:

  1. Hon kommer älska att vara storasyster tror jag! Det positiva med att få syskon tätt är ju att dom kan ju leka så mycket ihopa! Och Saga kommer inte minnas ett liv utan sin syster:) Kram

    SvaraRadera