onsdag 30 september 2009

Jobb och fotboll =)

Igår kändes ju riktigt skönt, återvände till gymmet, sen på kvällen så var det fotboll. Så jag fick röra på mig rejält. Och nu så ska jag försöka att inte tappa tråden, för det är viktigt för mig att hålla igång!

Idag så kändes jobb dagen helt underbar efter att få ha varit ledig en dag, man får liksom lite extra energi! Och den 10/10 så ska jag och baby ju till Sthlm, och då är jag ledig två dagar i streck så det ska bli så skönt! Mysigt att komma iväg med min fina oxå <3

Ikväll så var vi och kollade på korpen slutspelet, det var ruskigt spännande! Men jag och Elin som satt på bänken frös ju som tokar! Det var snuskigt kallt!! (Märkligt uttryck?) Iaf, när alla spelare skulle in på plan så bäddade dom in oss i deras tröjor, så jag hade väl kanske 5 tröjor på mig, haha, men som Elin sa "sålänge man fryser om fötterna så spelar det ingen roll hur varma kläder man har!"




Energi. Man kan se energin som en bank. Ju mer energi vi satsar på oss själva, desto mer kan vi använda av vår kapacitet. Det innebär att vi kan ge och få mer tillbaka av våra värmaste. Och kanske är det just detta som är den största källan till glädje, tillfredställelse och god hälsa!

Ät innan du blir hungrig
Sov innan du är för trött
Träffa vänner innan du känner dig ensam
Tala med någon nära innan du blivit för ledsen eller låst i en situation!

Rör på dig. Vi är gjorda för att röra på oss. Om du inte motionerar tror kroppen att det är dags att börja avveckla verksamheten (dööööö), och nedbrytande processer sätter igång. Gå, cykla, spring, simma, gympa eller dansa varje dag så håller du dig levande i dubbel bemärkelse!

Så njut nu av livet, tänk på att vi bara får en chans, kasta inte bort det på något som inte gör dig lycklig!

Kärlek //Lelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar