tisdag 2 februari 2010

Är så trött på...

Allt som har med pengar, arbetsförmedlingen, a-kassa och sånt sk****t att göra!
Varför kan man inte bara få tag i ett jobb, jag är inte en person som vill gå på bidrag och "gotta" mig hemma, jag VILL jobba, tjäna mina egna pengar. Det känns som att man är en slav under regler skrivna av några som inte har en aning om hur det är att vara arbetslös. Men man kan ju inget annat göra än att gilla läget och snällt göra allt dom ber om, om man nu vill ha några pengar att leva av.. Visst, lyxproblem när man jämför sig med människor som svälter och dör varje dag, men fan, jag får väl skämmas om jag säger det, men jag har lite svårt för att jämföra mig med människor som lever i en slags misär jag inte alls kan identifiera mig med. Så folk får väl tycka vad dom vill.... Jag är bara lite sur på alla just nu....
Ibland känns det som om just precis allt går emot mig.... Tur att jag har baby som muntrar upp mig <3 <3 nej, nu ska jag gå och rosta en macka =)

/L

1 kommentar:

  1. Jag är stolt över dig som kämpar! Keep on fighting!

    SvaraRadera