måndag 15 februari 2010

Härliga Måndag!

Idag ställde jag klockan (precis som du sa mor;) och gick upp i tid, gjorde rostade mackor med makrill och kokte the! Satt mig i soffan och ät min frulle och kollade på smallville!Och drack min klunk Noni såklart ;) Sedan skrev jag ihop en matsedel för veckan, och en medföljande handlelapp då såklart;) Kl 10:30 ringde min dokter som avtalat, och berättade att han inte glömt bort mig, utan att dom nere på provtagnings tjohejsan hade glömt bort att informera mig om att jag stod på tur inför den där "svälja en kamera i form av ett piller" undersökningen.. Kanske inte direkt de orden han använde, men det var samma innebörd=)
Hur som så fick jag veta att min diagnos är Colit. Så nu vet jag iaf vad jag ska svar om någon frågar varför jag käkar hutlöst dyra medeciner!

Iaf, så klädde jag mig varmt och gick till Maxi, handlade ihop det jag behövde, och insåg att det skulle bli en utmaning att bära hem kassarna till vasagatan, haha, men det är bra träning! När jag väl kom hem iaf så var baby hemma ifrån jobbet och så började jag fixa och greja lite här hemma. Bla annat läste i min LCHF kokbok som jag fick av baby <3 Och nu ska jag svida om, ner till gymmet och ta en tur på löpbandet, plus säga upp mitt abonnemang på finess, då våren förhoppningsvis är på väg och och då kan man springa utomhus=)

Baby bjöd mig på bio igår fin som han är <3 Bio är mysigt, men filmen föll ganska platt. "The Wolfman", och man kunde tro att med så framstående skådespelare (Bernicio Del Toro, Anthony Hopkins) så borde den varit bättre! Det kunde varit en bra idé till film, men den kändes ganska lik alla andra som gjorts förr.. Men det var ju ändå dejt!! <3

2 kommentarer:

  1. de e alltid bra att ta lite nya tag ibland=) keep up the good work. Skönt att veta vad du har för fel med fin mage med=) Kramisar

    SvaraRadera
  2. Ja, håller med Elin. Ska genast googla på Colit. Måndagar är bra. T.ex. till att ta nya tag. Kram

    SvaraRadera