lördag 23 februari 2013

Lördagen i ord och bild

Idag när vi vart färdiga med morgonens bestyr så satte vi kurs mot Bökestorp! Till flickornas gamlemormor å gamlemorfar❤
Det är ju så lätt att bara köra och hälsa på, det är hur mysigt som helst, och det uppskattas till tusen! Jag ska bli bättre på det;)

Saga fick spela på morfars keyboard i hans ateljé. DET var populärt;) Mormor hade letat fram lite lego som det uppstod en mysig diskussion mellan de gamla huruvida de borde våt torkas av först innan de lektes med, haha, jag och Alec fnissade lite för oss själva. Vi fick höra lite barndoms minnen, morfar berättade roliga saker ifrån när han var liten, det är kul att lyssna på. Mycket var så annorlunda då!

Saga satt och drack mjölk ur en mugg, som jag brukade dricka ur när jag var liten och var hos mormor och morfar. Det kändes mysigt att se, bara en känsla som inte går att förklara:)

Vi körde iaf vidare på vår turné sen till Kyllingaröd där far hade startat grillen!! Ja, grillad korv i februari! Mums;)
Sen stannade vi där och myste ett tag❤
Vi kollade på Jokkes tavla som han målat åt Elin. Jag är så förbluffad, så stolt. Han är så duktig! Jag hade ju varit stolt över honom i vilket fall som helst, men han ÄR verkligen helt otroligt duktig! Jag ska lägga upp en bild på den när den är färdig. Även om den bör ses live.

Vi var hemma vid 19, och två trötta flickor fick välling och den stora somnade. Jag å Alec käkade middag och kollade på Mellon.. Ja, vad ska man säga. Army of lovers, vad var det där om liksom? Hon satt i en stol, mimade dåligt, det kunde jag gjort hemma ifrån soffan, eller?
Han Ulrik Glader, han låt fick mig bara att vilja sjunga "who's gonna save, the world, toniiiiiight", lite Swedish House Mafia inspirerad kanske?
Sen minns jag knappt de andra? Jag har svårt för han Robin, mer hans sätt, övertänd, jag vet inte..
Men! Jag gillade verkligen Ralf! Så jäkla bra! Synd om hans
Co. writer till låten bara, (Daniel Wilhemsson?) för blev han snuvad på "vinnar kramen" av Ralf, några minuter senare så snubblade han av scenen i tv bakom Gina å Danny, haha..
Alcazar var bäst iaf!;)
Sådär, det var min resencion!

Natti natti fooooks❤













2 kommentarer:

  1. Ja tänkte också så om han som ville krama Ralf hehe och vi sa exakt samma här hemma om Ulrik låten!!/johanna

    SvaraRadera
  2. Mmm, såg ut som frallor från Ekströms bageri ;)
    Jag håller med dig om Ralf, så in i bombens bra han var!
    Och stackars killen som blev snuvad på kramen :)
    Kram
    Carina

    SvaraRadera