tisdag 10 augusti 2010

Mysdag!



Dagen började i vanlig ordning av att jag vaknade upp till doften av java..! Jag måste börja ställa klockan så att jag kan serva baby med kaffe nån gång!! <3

Och idag så var det jag och Melle som bestämt dejt! Supermys, det var så längesedan<3
Och för att det var så fint väder så kom hon och hennes mamma och hämtade mig och så körde vi till stranden. Det var helt perfekt solväder, inte för varmt, men absolut inte kallt, dock inget bad för vår del idag!

Vi stod i GB-glasskön i ca 15 minuter, och när det väl var vår tur så ångrade vi oss och gick bort till Ottos glassbar ist, helt enkelt för att man får mer, plus att den är mycket godare! Så det var nog årets sista glass vid stranden, känns som att det är över med badsäsong nu, inte sant?
Vi uppdaterade iaf varann om allt vi missat nu denna tid sen vi sist sågs och jisses vad mycket som kan hända på ett par månader!

Vi körde bort till Änglas grav och Melle lade lite blommor där och plockade ogräs. Även om det är sorgligt så är det fint att hon har en egen plats att gå till, fint tycker jag <3


Det blev såklart ett besök i hennes nya lägenhet som hon köpt där Melle bjöd på sina kock kunskaper, och OMG vad gott det var! Det måste jag laga till baby nån gång!


*Skiva rå potatis och bred ut på en plåt
*Lägg över kycklingvingar (marinerade i valfri marinad)
*Skär lökklyftor och lägg i
*Fyll bottnen med lite vatten och strö över lite grönsaksbuljong
In i ugnen i ca 40 minuter och servera med god sallad till........= MUMMA!!
Sen efter en sväng med Cattas hundar (som jag är lite rädd för....) så fick jag lift hem till porten<3 Tack för en jätte mysig dag fina Melle, det får inte dröja lika länge tills nästa gång !

Nu inväntar jag baby oooooooom...... 20 minuter! Jihuuu <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar