tisdag 17 augusti 2010

Otursdag?!

Denna dagen kunde jag gott varit utan. Den började med dåliga nyheter ang. Det närmsta halvåret. Inget SUPER problem, men det kändes ändå som en motgång. Men man får försöka se till det positiva, jag kommer ju faktiskt ha ett jobb sen när jag inte ska vara mamma ledig längre:)
Hursomhelst, jag sätter på datorn och upptäcker att batteriet inte laddar på min MacBook..?? Så när baby kommer hem så kryper han in bland sladdarna och kopplar loss min elkabel till datorn. Jag testar den i ett annat uttag, inget händer! Så då betyder det att den är sönder! (alternativt att datorn är sönder, men det orkar jag inte ens överväga) jag har haft datorn i 3 år, och under den tiden har jag redan köpt nu elkabel en gång. "du har haft riktigt otur" säger killen på MacSupport. Jo tack...
Men det är väl inga problem, det är ju bara att köpa en ny sladdjävel för 800 kr, det vet väl alla att man badar i kosing när man är arbetslös.. Usch, nej ibland skulle man bara vilja dra täcket över huvudet och sova bort en vecka. Man kan inte alltid vara på topp, och just nu, just denna dag, har jag inte känt mig på topp. Som tur är "peppar peppar", så fungerar ju iPhonen lite som ett substitut för datorn, så nu kan jag blogga
Ifrån den iaf, även om det går trögt.
Vet inte hur jag ska kunna somna nu, känner mig inte alls trött, och klockan är 01:00.
Jag kan ju börja med att sluta gnälla iaf:)
Jag hoppas att morgondagen bjuder på ngt trevligt som kan få mig att glömma denna dag. Sov så gott så ska jag försöka göra desamma<3

1 kommentar:

  1. Lilla Lelle, det finns någon lösning på det också ska du se.. Kräv en ny kabel. Annars tycker jag att du kan ringa konsumentvägledaren. Hon kan ge råd. Kraaam Mor

    SvaraRadera