onsdag 19 december 2012

juletid

Ibland när det går ett par dagar utan att jag bloggar, så brukar jag kolla genom min mobil. För då kan jag se på mina foto vad vi har gjort;) Nej, men jag är ganska duktig på att dokumentera vardagen genom att ta bilder. Ofta så tar jag lite bilder och skickar till Alec när han är på jobbet. Jag vet själv hur mysigt det är att få bilder när man inte är hemma hos barnen. Då känns det som att man är "med" lite på ett hörn iaf:)
Morfar på besök

Chilla hos pappa<

Lilla glada Zara!

Föreviga deras bebis tid i skrift å bild tar tid...! Men är kul;)

Saga hjälper gärna till när det ska tvättas

Jag var på Maxi med tjejerna


Julfest på dagis



Jag har så mycket glädje av att vara hemma med barnen! Varje dag kan vara olik om ändå ganska så samma rutiner. Jag brukar inte planera allt för mycket utan ist bara kolla av läget och hänga med i vad som leks. Och i och med att Saga är så talförd så blir det ju inte som när jag var hemma med bara henne när hon var bebis. Hon är så rolig, hon är smart, hon är kärleksfull. Hon är också bestämd, envis och tjurig! haha, min goa tjej! Det är så fint när hon tar hand om Zara. Jag stod och lagade mat, Zara satt i barnstolen. Zara kastar ner sina leksaker på golvet, Saga plockar upp dom till henne, Zara kastar ner, Saga plockar upp..
Tillslut suckar Saga högt och hytter med fingret till Zara och säger : "De här va sista gången!"
Jag skrattar...

I år så ska vi fira jul i Hammar! Mina föräldrar, syskon och Alecs systrar ska komma hit, så mysigt det ska bli! Jag skulle stå för gottebord, och jag tog det på största allvar! Så nu är jag riktigt nöjd med allt julgodis som jag tillverkat med underbar hjälp av grannens termometer. Dt där med kulprovet är inte min grej... ;) Det ska bli så spännande att se hur Saga reagerar på tomten och paketerna, nu när hon är lite större och förstår mer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar