måndag 10 december 2012

På fel sida

Idag så vaknade jag verkligen på fel sida?! Ni vet ibland, för ingen spec anledning så känner man sig bara sur å tvär och extremt lätt irriterad. Jaja, söta lilla Saga smög in och viskade "mamma, ska vi inte sova mer nu".
Man kan ju inte bli sur på det<3
Så vi flickor gick upp och pappa som är lite sjuk fick vila lite till.
Och sålänge vi alla kom överens vid frukost bordet så gick det bra, men så fort Saga började vresa sig lite så kände jag att jag kokade på 1 sekund.
Jag tror jag varit insnöad i Hammar för länge, haha;)

Så när Alec kom upp så tog jag och Saga på oss kläder, gick ut i snö kaoset och gick bort till bussen för att åka in till stan. Vårt ärende...handla mjölk;)



(Och ja, jag tog på henne bältet så fort bussen åkte;)

Eld och lågor över den spännande upplevelsen att åka in till stan själv med mamma, utan vagn. Fina Saga, varm korv fick det bli till lunch!




Vi gick in till polarn för att kolla en julklapp till Zara. Och vad smart att fixa en liten lek hörna för barnen så att man kan kolla lite i lugn å ro.



Saga hade gärna stannar kvar:) pyjamasen vi skulle köpa fanns såklart inte inne, så hon skulle ringa mig när den kommit.

Vi sprang på dagis fröken på stan vilket Saga tyckte var mycket märkligt. I hennes värld bor dom väl alla på dagis;) men vi gick in på Domus, handlade mjölk, och "någon" smög visst ner lite marie kex i korgen också, det var helt okej. Jag köpte en sån mini påse med potatis chips, som vi delade på när vi väntade på bussen hem.
Och när jag satt där på huk och mumsade chips med henne, så bara spontant, utan att säga något, vänder hon sig mot mig, tar ett steg fram, och ger mig en puss, tittar mig i ögonen, och vänder sig sen bort igen för att titta på trafiken.
Jag märkte att hon, precis som jag, uppskattade vår lilla utflykt tillsammans på tu man hand<3




Tillbaka hem i värmen, sen åt vi middag tillsammans allihopa, och att jag vaknade på fel sida är glömt sedan länge!

Nu blir det spännande att se imorgon, om Alec lyckas skotta fram bilen å ta sig till jobbet innan 06, och om jag lyckas transportera Saga till dagis till kl 09. Vi håller tummarna för att det inte snöar mer inatt, det räcker nu, känner jag;)

Gonatt! <3

1 kommentar:

  1. Vilken go liten tjej!! <3<3<3 (Både Saga o Zara såklart!) Hoppas att Lova gör så en dag också.. Blir varm i hela kroppen när jag läser detta inlägget..

    Kram Emelie

    SvaraRadera