onsdag 12 december 2012

Mamma träff och kalas!

Saga smög in till mig och Zara vid 6 tiden, och somnade om till 8, underbart mysigt att ha båda flickorna sovandes på varsen sida om mig❤

Iväg till dagis (jo, det gick mycket lättare med bilen;)
Och sen körde jag och Zara vidare till barbacka. Mamma gruppen hade stämt träff där, och jag hade bestämt mig för att ta mig i kragen och inte banga bara för att soffan hemma lockade!
Och tur var väl det, för när man väl kommer iväg är det ju alltid roligt, och vi har väldigt trevlig tillsammans!



Lilla Noelia och Zara satt bredvid varandra och hade ett trevligt bebis samtal som var supermysigt att lyssna på❤



Marias bäbis sov, så hon fick låna min lite;)

Tiden sprang fort, och när vi kommit hem igen så vilade Zara lite för att sen hänga på och hämta Saga!

Och det går verkligen inte att vara ute å leka, det är föööör kallt! Nej vi satt inne och lekte med lera.
Alec (galning!!) stack ut och sprang, 18 km... När han kom hem så hade hans kinder frusit så att dom var hårda, han hade is på ögonbryn och ögonfransar... Galen!! Det finns liksom gränser, och nu är det stopp på utomhus löpning tills det blir lite "varmare".

Kvällen bjöd på kalas hos finaste syster Elin som delar födelsedag med far, som också firades;)






Vi hade tillsammans köpt en Tassimo till henne! Hon har ju äntligen blivit vuxen och dricker nu kaffe;)
Far fick en digital kamera, och vi kom fram till, att han nog aldrig har ägt en egen. På tiden!!:)



Det var (otippat!!) Iversens mamma som bakat tårtan! Deras egna familje recept som dom har på födelsedagar! Underbart god kola tårta, mmmm, det kunde jag inte motstå;)

Imorgon ringer klockan tidigt, då är det Lucia på Sagas dagis. Utomhus...Brrrr! Men vad gör man inte, hon är så duktigt och har lärt sig alla sångerna som hon går och sjunger på här hemma❤


Natti natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar