onsdag 30 januari 2013

Friskis

Började dagen med att lämna min stora tjej på dagis nu vid 9. "Mamma- jag är glad" säger hon till mig i bilen på väg dit. Bara sådär! Då blir jag varm i hjärtat ! Då har hon fått en bra start på dagen, lite mys med lillasyster först, sen få klä på sig själv, skutta ut på gården, vinka på grannarna, in i bilen, förväntansfull för dagis och kompisarna. Är hon nöjd, så är jag nöjd<3

Jag körde vidare till Friskis för att få svettas lite! Jag har inte varit så mycket för det här med att träna tidigt på morgonen ( kl 9 är tidigt för mig ;). Men det gick hur bra som helst och var skönt!
Jag körde intervaller på löpbandet i 3 km som uppvärmning. Sen mage/rygg och sen armar/axlar. Jag har hög musik i öronen, i min egen värld, tar i tills jag blir röd i huvudet, och andas säkert så högt så att det hörs mer än vad jag tror, då tränar jag som bäst.
När jag var färdig och öm i musklerna så ville jag bara hoppa upp på löpbandet och springa så fort jag kunde/så länge jag orkade, för att svettas av sådär extra så att man känner att man gett allt, som en bra avslutning.. Men såklart så var alla löpbandet upptagna av seniorerna som tagit över gymmet kl 10;)

Det fick va okej, lite snopet bara. Jag tänkte att jag spar de sista krutet till barnen idag ist<3 bu är det ju så att det finns nya löpbandet tvärs över lokalen, men jag vet inte hur man startar dom!
Och jag är en sån människa som har väldigt svårt för att stå där och luska för länge, tänk om nån ser att jag inte fattar och frågar om jag vill ha hjälp, haha, jag vet det är löjligt, men jag tycker det är väldigt pinsamt!
Så jag får skylla mig själv;)

Nu...kaffe;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar