onsdag 2 januari 2013

Nyår

Vår nyårsafton firades hemma hos mina föräldrar. Det var mor som briljerade i köket och till förrätt så blev det en variant av toast Skagen med egen touch, underbart!
Och huvudrätt blev oxfilé rostade rotsaker, härlig sallad och god sås!

















Och till efterrätt så blev det en klassisk marängswiss! Vi hade med oss ett spel som vi fick av flickorna (höhö) i julklapp. Jätteroligt spel!! "Ska vi slå vad" heter det, rekommenderar det varmt!



Vi spelade hela kvällen! Och natten.. Vi gjorde ett avbrott för att åka ner till Degeberga för att kolla på gemensamt bybor-insamlat fyrverkeri, som tändes på av en ansvarig på avspärrat område. En mycket bra idé tycker jag! Jättefint! Zara sov under hela tiden;) Saga var fascinerad och tyckte det var jätte spännande;)

Vi körde tillbaka och spelade igen, ganska länge..!
Vi började spela vid 21 och höll på till 03:15 med ett avbrott för raketer. Sååå roligt var det;)
Och Saga höll sig vaken ända till vi satte oss i bilen hem! Tokig unge! Så sovmorgon blev det idag. En sväng bort till Hammar skola för att leka lite å få lite friskluft.






Annars har det inte blivit många knop här idag. Känner mig nästan som bakfull utan att ha druckit. För lite sömn och mycket socker..
Nu har vi projekt "vända tillbaka dygnet" här hemma. Det går sådär..!!

Jag har lite nyårs löften/funderingar som jag ska pränta ner här, sen, en annan gång. När jag har sovit....zzzzz...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar