fredag 4 januari 2013

Idag så vart det jag och Saga som tog bilen ut i stormen för att hälsa på min fina Johanna och hennes alldeles nya son, Julius❤
Jag kan inte riktigt förstå, att nu även hon har en alldeles bedårande liten pojke! Min fina vän, som jag haft med mig ända sedan högstadiet(!!) Vi börjar visst bli stora nu;)

Och han var sååå liten! Man glömmer så fort;) Jag var så spänd på att få höra hur det hela gått till! Det blir så mycket mer spännande när man själv varit med om det, för då kan man jämföra och känna igen sig mer! Jag tycker hon varit så tapper, som först inte blev trodd på, att det var dags, och sen bara levererade detta lilla mirakel till alla barnmorskornas förvåning..!
"Det blir ingen bebis förrän senare inatt" fick hon höra. 30 minuter senare var han kommen. Jaja, alla gör vi väl misstag ibland, huvudsaken var ju att allt gick väl❤

Jag älskar att vara med Johanna, hon är en sådan, som man kan vara sig själv med. Och hon är så öppen med allt, hon är en sån som ofta pratar utan att tänka igenom först, och i detta fall, så är det en fin egenskap ;) Hon bjuder på sig själv och har självdistans och det gör att man känner sig bekväm i hennes sällskap. Och hon passar så bra som mamma! Det såg helt naturligt ut när hon plockade upp sin lilla klimp och vaggade honom i sin famn. Fina Johanna❤

Saga tyckte oxå det var spännande, hon är ju van vid bebisar, och skulle ge honom nappen när han tappade den;) Men hon blev lite uttråkad och till slut så fick vi på en Pippi film;)
Men våran bestämda lilla dam fick myror i kroppen till sist, så vi fick dra oss vidare till nästa anhalt som var Maxi;)
Tack för idag min vän❤

Kvällen bjöd på spontan besök av morfar, Alec som skrämde oss med att ta en löptur i stormen, personalmöte med fina kollegor och chef. Nu börjar det närma sig, om 2 månader börjar jag så smått jobba igen..

Sov så gott!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar