onsdag 30 januari 2013

Vårkänslor

Idag så smälte snön bort, och ingen var gladare än jag! Kanske Saga;)
Vi gick till lekplatsen som har varit otillgänglig i all snö. Saga sprang och hoppade och skuttade i vattenpölarna. Jag satt och tänkte på Via's reklam "smuts är bra". Jaga, hon var redan så lerig sen dom varit ute och lekt på dagis så varför inte fortsätta. Jag minns när jag var liten och jag kan fortfarande komma ihåg känslan, som var alldeles speciell, när man hoppade i en vattenpöl. Lycka! Jag kan inte känna det idag dock, känslan som skulle infinna sig skulle snarare vara "panik"! " Jag blir blöt, smutsig, skorna förstörda, kalla fötter". Ett vuxet konsekvens tänkande har växt sig fram med åren. Jaja, nu ska jag inte fördjupa mig mer i det;)

Zara har även haft sin premiärtur i gungan! Annars så sitter hon ju bara i vagnen och tittar på. Första gången nu som hon "är med"! Saga tyckte det var såååååå roligt, och hon var så stolt när hon fick gunga fart på henne alldeles själv. "Titta Zala gunga så höööögt!!" tjöt hon.

När vi kom hem så åt vi, kollade på nya favorit filmen som nu är Björnbröder;) Och sen badade jag Zara, vilket resulterade i att Saga passade på att ta sig ett dopp i hennes balja efteråt, haha, ja dom hade så roligt. Saga använde duchhandtaget som en trumpet och spelade för Zara. Märks det att jag hänger mest med kidsen eller? Kul att ha denna bloggen sparad så kan dom läsa när dom blir stora vad dom hittade på som små <3

Nu är iaf pappa hemma och sitter och busar med minstingen i soffan. Hon blir alltid överlycklig när han kommer hem. Flaxar å skrattar och tjänar, gosunge<3

Natti natti!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar