tisdag 15 april 2014

Belöningar i olika former

Så jäkla skönt. Igårkväll så nattade Alec barnen medans jag stack till friskis för att köra lite intervaller på löpbandet. Jag tycker att jag får till bäst disciplin om jag gör det på ett löpband. Och jag körde såhär om någon är intresserad av sånt ;)

Uppvärming 1km i 6:00 min/km

5 * 400m i 4:17 min/km (45 sek vila mellan varje)
3 * 400m i 4:10 min/km (45 sek vila mellan varje)
1 * 400m i 4:00 min/km (45 sek vila mellan varje)
1 * 400m i 3:45 min/km (45 sek vila mellan varje)

Nedjogg 1 km i 6:00 min/km

Jag var helt slut. Men det var så skönt!

Idag så har jag jobbat 5-13 med sissoooo. Det märks att det är sportlov. Inte alls lika rushigt på morgonen. Däremot gott om lunchgäster. När jag hade slutat så cyklade jag hem till Lovis. Hon agerade frisör på allra proffsigaste sätt och fixade till mitt hår.


Så mysigt att bara ta de lugnt och bli ompysslad, dricka kaffe och snacka skit, bästa Lova.
Så nu har håret samma färg i stort sett överallt, skönt.


Sen har jag bara hängt med flickorna här hemma.
När dom är uppe 5 och är på dagis 5:30 så är dom ganska trötta när vi kommer hem, så vi orkar oftast inte göra så mycket mer än att mysa.
Och laga mat. Jag gjorde en blomkålsgratäng som blev kalasgod och ett ypperligt substitut för annan kolhydratkälla.


Vi har ett nytt belöning system här hemma till Saga, som en sporre. Efter 5 stjärnor så väntar en belöning. Hon har själv fått vara med och bestämma vad som ska ge stjärnor. Spännande tycker vi alla.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar