torsdag 17 april 2014

Fredags fräs och bästa syster

Men kom igen, vilken dag. Det var tur att Filippa och jag började dagen med att dela en smoothie, för sen fanns dt varken tid elr utrymme för ngt annat. 
Beställningar, gäster, frukost och varor. Jeeez.. 
 När hela Fantasi är knökfullt, folk hojtar litenifeån höger till vänster 
"Tallrikarna är slut"
"Finns det mer smör"
"Kan du komma och torka av här"
"Ursäkta, har ni laktosfri yoggi"
"Mer bullaaaaaar"
Då får man liksom stanna upp, andas, inse att vi är bara två personer, med fyra händer, och vi jobbar på så snabbt vi kan. Oftast brukar dt mesta lösa sig om man har ett leende på läpparna. 

Vi låg så mycket back att jag inte kunde se slutet på tunneln längre. När händerna var fulla så ringde jag syrran ifrån mobilen, typ "hjäääääälp". 
Hon vart visst ledig men jag hade ingen koll. Hon skulle fixa allt❤️ 
När jag beställt varor och kom tillbaka så var Lova där, yes. 
Elin ringt Lova-Lova kom tidigare-Elin smsa Mie-Mie ordnade dit Josefin tidigare. Hur underbart är inte det, poff, teamwork☀️ 
Lova kom med energi, sympati och kärlek, och...gjorde en ny smoothie till mig❤️ 

Innan jag slutade och tog bussen hem så hann jag kramas med Iversen som är hemma på påsklov☀️

Mina små påskkärringar här hemma hade minsann varit å fått påskpaket och påskägg av vår granne Birgitta. Så fint❤️ Dom är så glada i henne, och vi me☀️ 
Syrran kom oxå ut med lite påskpresenter till tjejerna. Finaste sis!
Zara ville ha på sig sin nya klänning direkt och säger sitt favorit ord. 
-"Ha!"
Egna solbrillor!!

Det blåste egentlige för mycket för art leka ute, men vi gjorde ändå en insats

På kvällen åkte jag sen till Maxi för att påskhandla. Elin följde oxå med. Och tur var väl det, haha. Jag var trött och vimsig och är ytterst tacksam för att hon hjälpte mig att bocka av allt om handel lappen.

Var hemma vid halv 9 med 5 kassar mat! Nu jäklar ska vi klara oss ett tag. 
Så efter lite mat, plock, dusch.. Så ligger jag nu i sängen, helt slut. Skönt. 
Idag är jag väldigt tacksam för att jag har världens bästa storasyster❤️ 

Jobb kl 6 imon, men sen....är jag ledig Lördag!! Och just det, jag ska visst på galej imon. Spännande. 
Natti! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar