tisdag 22 april 2014

Påsk och bildregn

Jag behöver nästan titta på mina bilder i telefonen för att hålla koll på vad jag har gjort. Men Påsken har vi firat iaf! Vi passade på att fira Hampus samtidigt som fyller 17 den 23/4. Tänk, bara ett år till sen är han myndig. Det är helt galet! Jag minns fortf när jag var längre än honom.. Och nu är han 1,97 cm och har växt om mig för längesen..
Fastrarna kom ifrån Malmö och välkomnades med kramar och pussar av tjejerna. Det är så härligt att tjejerna känner av att dom är familj, även om dom inte ses så ofta.










Efter påskmat, lek, påskäggsletande så hamnade Saga mellan sina fastrar för lite mys. Det värmer i mitt mamma hjärta.
Och det slutade inte där. Vi har ju en årlig tradition på min mammas sida. Att vi ses alla hemma hos min mormor och morfar, och firar konstrundan och påsken med....tacos! Det kan ju aldrig bli fel.










 Det är så fint att träffa alla så tillsammans. Och min mormor och morfar har verkligen världens mest spännande hus. Det började med ett litet torp som morfar köpte för 500 kr, som han sen byggt på i hel sitt liv och är fullt av små gångar, rum lite överallt och hur som helst. Alla barn tycker att det är spännande, och vissa vuxna också faktiskt. Saga och Zara levde loppan och njöt av uppmärksamhet. Dom tyckte det var spännande med mina kusiner Agnes och Edvin. Agnes som är 10 blev en liten idol för Saga, och hon följde gärna efter henne lite, gulle.


Annandagen bjöd på jobb. Tjejerna var hemma med pappa såklart, och jag passade att stämpla ut tidigt då det inte fanns en kotte på stan. En löptur hem var skön. Men jag dras med en jäkla förkylning som inte är så kul. Stopp i snoken och lite halvtung. Men när jag vaknade idag så bestämde jag att förkylningen inte ska få ta mina lyckliga sommarkänslor ifrån mig. Jag får helt enkelt svänga inom apoteket på väg till jobbet och förse mig med näs spray och grejer.
När jag lämnade tjejerna på dagis idag så var alla ute på gården och hade precis ny grillad korv färdig. Lyckliga tjejer lämnade, check!

Dagens Saga skratt:
Alec är ute med tjejerna på gården och pratar med våra grannar Roland och Githe en bra stund. Till slut säger Roland "Nej, nu måste vi gå in" Varpå Saga säger med en pillemarisk stämma:
"Ska ni gå in å mysa lite"
Jag dör så rolig hon är...haha!

Dagens Zara bedrift:
Jag står och hänger upp tvätt och hon försöker hjälpa till. Varje klädesplagg säger hon "mammas" "pappas" "yayas" (hon kallar Saga för yaya, vi vet ej varför?). Så lill tjejern har full koll på vems kläder som är vems. Duktig tjej!

Och nu är det dags att köra till jobbet. Hoppas att stan har vaknat igen. För dessa dagar på Fantasi har vi spenderat med att städa alla vinklar och vrår som tokar, och nu saknar vi våra stammisar.

Ha en underbar dag i solen/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar