torsdag 3 april 2014

Fika i Parken

Även om dagen började med en kaskadkräkning rakt i vår säng av lilla Zara.. Så vände den direkt och hon strålade lika mycket som solen idag☀️ 
Var kom det ifrån liksom? 
Thank GOD för tvättmaskinen och x5-moppen nu. Och hur härligt är det inte att bädda rent med vindtorkade sängkläder som doftar frisk luft!
Flickorna blev dock inspirerade av snön igår och drog fram lite "gamla" kläder..
Men när vi kom ner och ut så var våren redan tilllbaka så vi slog till med lunch ute på altanen. Åh, tänk att det snart ska bli vardag(smat) :) 

Och jag hade ju lovat tivoliparken om det vart fint väder idag, så vi packade ihop oss och gick till bussen. Inom fantasi och hämtade ankbröd och köpte fika med oss☀️ 
Är ni redo för ett bildregn? Well, here it comes :) 
    Saga tog ett kort på mig också
Jag har ju alltid haft lite svårt för fåglar, ankor. En incident ifrån min barndom när jag blev jagad av en flock höns som trodde jag kom med mat. En av hönorna hann ikapp mig och "nafsade" mig i benet. Usch...rysningar.. 
Men jag vill ju inte projicera denna känsla över till mina barn. Så jag kastade oxå bröd, på avstånd.. 

Lekplatsen är ju som ett himmelrike! Tänk hur den ser ut ur ett barns ögon? 
Lillan klarar sig också ganska bra på egna ben nu. Och hon är modig och bestämd ☀️ 
Pappa kom förbi en sväng när han var ute på sin löprunda❤️
Moster Elin anslöt också efter hon slutat jobba! 

Denna eftermiddag krävde en kopplade för min del och det finns ju bara ett cafe som gäller för oss ☀️

Vi åkte hem å lagade lite middag och Elin stannade sen kvar och lekte lite kurragömma innan det var läggdags. 

Och sådär. Nu var mina två lediga dagar slut. Och jag känner mig så nöjd. Jag har hittat en balans i kropp och sinne, jag tar till vara på allt jag kan. Njuter av det jag har☀️ Tar aldrig ut vinst eller förlust i förskott, lever i nuet. Och det är en skön sinnesstämning som jag mer än gärna befinner mig i❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar