torsdag 10 april 2014

Rätta takter fina människor

Nu har jag stängt på Fantasi två dagar i rad. Mycket folk och mycket "sidan om" grejande. Det tycker jag är roligt. Tiden går snabbt och jag känner att ju mer jag har att göra desto mer får jag gjort.

Igår så vart jag lite stressad när jag hade lämnat tjejerna på dagis och skulle till jobbet. Och väl instämplad och passet var påbörjat så ringer det på min telefon. Ett sms har jag också fått, där det står såhär:
" Hej! Jag har hittat ditt visakort i en parkeringsautomat på Kanalgatan. Ring mig! Med vänlig hälsning, Anneli"
Gaaaah!  Jag visste inte ens att det var borta! Men jag kände liksom bara, ja, jag blev så glad. Tänk att det finns så många goda människor "där ute" ändå. Jag ringde henne, och det visade sig att hon också jobbade inte så långt ifrån Fantasi och erbjöd sig att komma bort med mitt kort på hennes rast.
Snälla människa, det värmer i hjärtat.

Tjejerna hämtades på kvällen på dagis både igår och idag. Igår var dom trötta och inte alls så kul att natta.. Men imorse så vaknade vi av fnitter lite innan kl 9. Båda två i sina sängar, hela natten. Gissa om vi sovit gott.
Ikväll när jag hämtade dom så var dom som två små änglar och vi hade en mysig kväll här hemma och jag lät dom vara uppe ganska sent. Det är ju fredag imorgon så ja, why not!




 Närjag skulle natta dom så ville Saga att jag skulle sjunga Pippi Långstrump, och så ville hon klappa händerna i knäet i takt med min sång. Kul tyckte jag. Och hon klappa inte fel en enda gång, rätt i takten, och till och med några dubbel klapp på passande ställen.
Hon fick beröm såklart och jag waowade hennes förmåga att hitta rätt i takten.
-"Men Saga, hur vet du när du ska klappa?"
-"Jag bara känner det"

Imorgonbitti ska jag en svängom in till CSK igen, men denna gång för ultraljud på hjärtat iom dehära med blåsljuden. Men jag är inte orolig, det känns mest som en rutinkontroll, och jag fick höra på ett par håll att det är ganska vanligt. Men sen får det räcka med sjukhusbesök på ett tag för min del tycker jag.

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar