tisdag 8 april 2014

Into the wild

Idag så började dagen med ett tandläkarbesök för Alec, och ett läkarbesök för mig. Elin kom hit redan 8:45 och passade flickorna.
Jag fick träffa min läkare och ny har jag en ny medicin att testa, vi får hålla alla tummar och tår för att den ska fungera!
 Min doktor klämde liksom in mig idag trots att han inte riktigt hade tid egentligen. Det uppskattade jag, men när vi satt och pratade så fick han vid ett tillfälle be om ursäkt för att han var så yr, han hade tydligen jobbat hela natten. Det tyckte jag var lite roligt. Återigen så drog jag paralleller till Greys, undrar om han hade haft en lika "spännande" natt som dom brukar ha?

Alec cyklade sen till jobbet, och jag och flickorna fixade å grejade lite här hemma. Sen satt vi oss i bilen och körde mot Degeberga. Jag hade bestämt med far att vi skulle komma ut och hälsa på.
Dom var på Ekströms och fikade, så vi körde dit.
Zara var trött, så mor bjöd oss på fika medan lillan fick nana en liten stund.

Sen körde vi upp till far och jag bytte om till löpkläder. Trots att det regnade och blåste ute så var jag ändå sugen och tänkte inte banga. Det är alltid roligt att springa på nya ställen, och så även nu.
Så skönt! Tjejerna lekte med morfar och Jokke och jag kunde springa. Att jag inte tänkt på det innan! Annars är det ju svårt att få till löpturer när Alec jobbar kväll. För jag är inte så mycket för det hära att springa på förmiddagen...

Bra tempo, nya marker, backar till tusen upp och ner, inne i skogen. Det var underbart!

Sen att komma tillbaka till Kyllingaröd till två lyckliga flickor som höll på att bli serverade middag av morfar. Så skönt. Jag tog en varm dusch och fick sen en god kopp kaffe av Jokke.

Det blev lite senare än vanlig så tjejerna vart inte i säng förrän 21:30, jag håller tummarna för att det innebär lite sovmorgon imorgon (peppar peppar).
Sååååå, nu sitter jag och bloggar i min "nya" datorhörna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar