fredag 11 april 2014

Jag-Hjärta-Fantasi

Jag vaknade faktiskt och smög iväg innan Alec och tjejerna vaknade. Cyklade i regnet till CSK, köpte mig en kaffe. Satt mig i väntrummet och klockan var 07:50, jag hade 10 minuter på mig. Då kallar hon in mig! Mitt kaffeeee...jeeez.
 Men men. Det vart ganska mysigt, nedsläckt rum, och jag fick lite flashbacks ifrån när vi gjorde ultraljud med våra flickor i magen.
Det var lite coolt att se sitt eget hjärta så. Läkaren hade en "lärjunge" som var väldigt fascinerad av det hela. Ingen av dom gav mig några "Christina" eller "Dr.Burke" vibes, dom var liksom vanliga människor. Men dom verkade proffsiga och talade i termer som jag bara delvis känner igen.
 När all data var färdig så räckte hon mig mitt kaffe och kallade in den "riktiga" hjärt läkaren som skulle analysera bilderna.

Lite märklig situation, att ligga på en brits, topless med sladdar kopplade på mig, och dricka kaffe klockan 8 på morgonen. Kan ni se det framför er.
 Men dom hade fullt sjå med att kolla på bilderna så jag njöt av min kaffe och funderade över vad jag skulle göra resten av dagen.
Domen av hjärtdoktorn:
-"Det är ett starkt friskt hjärta som bor i denna vältränade kropp"
-"Well, thank you.." Haha, nej det sa jag inte, men jag kände det så.
På ett fint sätt så förklarade dom att den första läkaren som hört blåsljud, förmodligen hört fel.
Så att ja, bättre än så kunde det ju inte bli.


Jag cyklade vidare till fantasi där en underbar fredags stämning vilade över oss alla. Det är ju något med fredagar på Fantasi. Speciellt klockan 9. Fullt hus med Elin å Mie, och en ny tjej i personalstyrkan. Vår praktikant som ni ska bli extring. Och vi gillar henne väldigt mycket.
Alla bjuder på leende och jag känner att jag fyller på mina lycko depåer utan att någon kanske märker det. Vår brevbärare som alltid är så glad och snäll och säger "trevlig helg", rara farbrorn som alltid köper 3 multibullar och säger "tack tack" typ 10 gånger, tanten som hör dåligt och därför pratar jättehögt själv, vilket alltid får mig att skratta lite.
 Att jag välte ut en av dörrarna i disken så att den sprack gjorde inte så mycket när Vladde i samma stund kom in och bjöd på solsken.
Sen kom Lova, som varit ledig i två dagar, TGIF! Nej, ibland kanske jag är trött på att gå upp tidiga morgnar, men jag är tacksam över att få gå till ett jobb som jag trivs på.


Hämtade underbara tjejer och sen har vi hållit Fredag här hemma. Med god middag och Let's dance och allt som hör till. Jag tog en lååång dusch. Ibland fattar inte killar grejen. Hur tjejer kan duscha så länge. Men alltså.. man ska kanske smörja in sig, ta bort nagellack, måla på nytt, borsta håret, inpackning, plocka ögonbrynen osv...Sånt tar tid.
Alec och Adam sitter ju ändå och kollar på UFC, och DET, är mest en killgrej ;)

Nu ska jag försöka gå och lägga mig för klockan ringer som bekant 5 imorgon. Men jag har råkat fastnat på youtube... livekonserter, uppträden, gamla låtar, nya låtar. Gaaaah, jag hade kunnat sitta i flera timmar och youtuba musik, där den ena leder till den andra.
Bara en till...



1 kommentar: