tisdag 4 mars 2014

Barnkläder

Rädda Willy, jag minns den ifrån när jag var barn och blir nostalgisk. Den är ifrån 1993, 20 år sedan. Bara att säga "det var väl 20 år sedan den kom ut" får mig att känna, herregud jag kommer ihåg något som hände för 20 år sedan! Det är länge, how old am I!
 Men Saga har fastnat för den och alltid när hon fastnar för en film så ska den ses om och om och om och om....igen. Haha, men jag är glad att slippa Madicken, Spöket Laban och Pippi nu på ett tag.

När vi är lediga så brukar jag och tjejerna alltid börja dagen med att kolla på en film i vår säng och dricka välling och kaffe

Sen efter det så kan dagen börja!
Idag så bestämde vi oss för att åka in till stan en sväng. Strosade lite bara
Mitt enda ärende egentligen var att köpa barbeque sås till kvällens middag. Men det blev ju lite till såkklart, som alltid.
Saga fick ett par mörkblå chinos med ett beige skärp som hon valde själv, och en svart stickad mysig tröja. Och Zara fick ett par ljusa jeans med lite söta detaljer.
Blev lite sugen på en vårjacka till Saga, men håller lite på den.
Så här ser den ut, men bilden gör den inte riktigt rättvisa, den vart lite mer som en parka i modellen.


Sen är det ju helt galet vad kläder det finns till barn! Man måste liksom stanna upp att tänka efter "behöver hon verkligen den här"? Annars kan det se ut såhär i en 4-årings garderob:
*Fleece
*Overall
*Regnjacka/Byxa
*Vinterjacka/Byxa
*Lekjacka/Softshell
*Finjacka (När man inte vill gå på kalas i en halv lerig dagisjacka)
*Vårjacka
*Höstjacka
*Jeansjacka

Ni hör ju själva! Och detta varar ju i ett år, sen vips, hela faderullan igen i en storlek större tills nästa år. Vi hade fått bygga ut för att det ens skulle få plats..?

Vi kan såklart inte åka hem utan att gå inom mammas jobb å fika först

Väl hemma så körde jag en 7 km snabb löptur, 39:45 min. Huvudvärken som smugit sig på försvann direkt, skönt.

Och nu har jag gjort PulledPork hemma, gott blev det

1 kommentar:

  1. Rädda Willy. Alltså, det är min och Oscars barndom. Jag var delfinskötare. Han var valen. Willy. Ja, faktiskt.

    Och pulled pork.. åh! Puss!

    SvaraRadera