lördag 22 mars 2014

People who needs people

Det var faktiskt mysigt att vabba. Bara jag och stora tjejen hemma. Efter att vi lämnat Zara på förskolan så körde jag och Saga till McDonalds och åt pannkaks  frukost, lyx.
Och är man i frukost branschen så vill man kanske testa lite olika alternativ också. 
*Ägg&Bacon, helt ok faktisk. 
*Jag är glad att dom bytt tillbaka till sin "gamla" McToast igen. 
*Latten var så god som den alltid är där. *Men... Jordgubbs smoothie, den var vidrig! Söt och sliskig och kändes mer som en sån slush, som snurrar runt i en maskin på marknader. 
Saga tyckte att bubbel vatten till frukost var lyx. En supermysig lekhörna fanns där också. Vi stannade säkert där en timme. Jättemånga fina barn böcker hade dom, vi läste Alfons Åberg, den tyckte hon om.

Saga reflekterade över att dt var tyst hemma när inte Zara var där.
"Tänk om vi inte hade haft någon Zara mamma". 
Ja, tänk❤️ 

 Morfar kom in på besök då han vart iväg på en skid semester i en vecka och saknat tjejerna ☀️ 

Det var tillbaka till förskolan igen dagen efter för dt var nog ingen ögoninflammation , bara en förkylning.

Jag testade att laga varierad mat denna vecka. Kött, kyckling, fisk och soppa. De två sista vart sådär populära här hemma. Men man måste ju försöka. Jag tror att jag ska kunna lära mig att äta lax, kanske.. 

Idag har jag haft en underbar fredag. Den började på cykeln kl 4:45 i 1:ans växel i motvind på väg mot Fantasi. 
Jag och Lova hade en sån mysig fredags morgon❤️ Som sen blev ännu bättre när syrran kom vid 11. 
Som toppades av att Iversen dök upp precis när jag slutade.
Det blir lite speciellt när vi ses så tillsammans, alla. Lycka☀️ 

Jag och Iversen hann med en efterlängtad fika och det var så härligt att bara få sitta och prata om allt och inget med henne igen! 

Som ringar på vattnet, så kom Alex, sen kom Mie. Vad var det vi sa "the circle is complete". Eller ja, det var förmodligen jag som sa det eftersom jag inte kan tänka mig att ngn annan än jag skulle citera Star Wars. 

Jag tog bussen hem 15 och hemma väntade fredags mys. Alec körde en favorit i repris med Lövbiff. Han kan han, det dära med att tillaga kött. 

En Saga fundering ang sommaren :
-"Pappa, du kan grilla så kan jag sitta i min pool"
-"Vad ska mamma göra då?"
-"Hon kan passa Zara"

Imorgon är vi lediga☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar