söndag 2 mars 2014

Dags igen?

Jaha, då började det klia lite i bloggfingrarna igen. Jag har haft ett ganska långt uppehåll här på denna bloggen. Tanken är ju att den ska finnas kvar som en liten historiebok till mina små tjejer.
Men ett ganska långt tag så har min vardag präglats av jobb, tuffa nätter, och den lilla tid av kvällen som väl funnits över har gått åt till återhämtning. Nu låter det kanske som att jag har levt världens jobbigaste liv den senaste tiden, men vad jag menar är att bloggen har prioriterats bort.
Men vi verkar ha hittat en liten balans här hemma så att jag känner att det nog är dags igen!

Jag hoppas att det finns något intresse kvar, men jag kommer nog skriva iaf;)

Hursom så sitter vi inne nu och funderar över om vi ska gå ut och leka eller inte.  Det är dimmigt, kallt och oinspirerande väder ute.. Saga bygger lego, Zara försöker låsa upp min telefon (vilket resulterat i att den är inaktiv i 15 minuter..) Alec och Adam är iväg och spelar tennis.
Jag har fortfarande pyjamas på mig och känner mig glad över att jag inte har några känningar i kroppen efter min 14km löprunda igår.
Mina första långpass har gjort mig i princip handikappad dagen efter. Men idag så känns det bra!
 Göteborgsvarvet närmar sig ju, och jag vill iaf lyckas med att springa 20 km en gång innan det är dags. Hoppas att den sista km går på ren vilja.

 En gång i månaden så har jag en HEL ledig helg. Det är denna helgen, och det är så skönt. Att vara hemma tillsammans och bara vara lediga. På så sätt kan jag avundas andra som jobbar mån-fre, men samtidigt så har jag fördelar som inte dom har.

Nu började det precis regna, och jag känner mig lättad över att slippa vela om vi ska gå ut eller inte. Det avgjordes lite av sig själv. För nej, vi har regnställ och allt vad som hör till, men jag är inte en sån mamma som går ut och leker i regnet, i'm just not.
Pärla, pyssla, rita, bada, lego, kurragömma. Efter en tråkig vinter utan snö så är vi experter på inomhuslek, men oj, vad vi längtar efter att våren ska komma så vi får öppna altandörren och gå ut och in som vi vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar